خوزپرسفرشاد بندانی ترشکی: همزمان با افزایش دمای هوا در استان خوزستان، مردم این استان شنا کردن در آب را بهترین فرصت برای فرار از گرما می‌دانند و به صورت انفرادی یا خانوادگی به شنا کردن در دریاچه‌ها می‌پردازند.

 

با توجه به تداوم غرق‌شدگی‌ها در خوزستان به ویژه در شهرستان ایذه اما مردم همچنان برای آب تنی بدون در نظر گرفتن خطرات احتمالی دل به آب می‌زنند و بدون رعایت اصول ایمنی حوادث جبران ناپذیری رخ می‌دهد.

 

نبود اطلاع رسانی دقیق از زمان بازگشایی دریچه‌های آب سدها، نبود تابلو و علائم هشدار دهنده در حریم رودخانه‌، سهل انگاری و بی توجهی مردم با وجود حوادث بیشماری که رخ می‌دهد از مهمترین عوامل بروز حوادث غرق‌شدگی در خوزستان به شمار می‌رود.

 

سالانه تعداد زیادی از شهروندان ایذه‌ای و مسافرانی که این شهرستان را به عنوان مقصد برای تفریح انتخاب می‌کنند، حادثه غرق‌شدگی، خانواده‌هایی را داغدار می‌کند و این موضوع با وجود تکرار و مخابره شدن آن در رسانه‌ها اما همچنان ادامه دارد.

 

ایذه با وجود رودخانه کارون و چند رود فصلی همیشه میزبان مسافران بوده و هست اما بنا به دلایل ذکر شده این آب‌ها همچنان جان افراد را می‌گیرند.

 

با وجود این حوادث و ادامه داشتن این موضوع اما همچنان مسئولان شهرستان تدبیری را برای حل این مشکل نکرده‌اند؛ امید است که هر چه زودتر راه‌حلی برای این معضل اندیشیده شود تا دیگر شاهد اینچنین حوادث ناگواری در خوزستان و شهرستان ایذه نباشیم.