به گزارش خوزپرس، دکتر سید”مرتضی میراسلامی” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- افزود: از آنجاکه خون قسمتی از گوشت مرغ که دارای خون‌مردگی است، تخلیه نشده و ضریب هضم و جذب آن کاهش یافته است، لذا بسیاری از بیماری‌های خونی از آن طریق قابل انتقال است.

وی تصریح کرد: براساس اعلام دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور گوشت مرغ سالم، تازه و بهداشتی باید فاقد هرگونه خون‌مردگی روی پوست و ظاهر اسکلت باشد، اگرچه وجود خون‌مردگی دلیل مشکل در لاشه نیست، اما گاهی اوقات بر اثر ضربه در هنگام کشتار خون‌مردگی روی پوست و گوشت مرغ ایجاد می‌شود که این مرغ استعداد بیشتری برای عفونت‌زایی دارد.

وی با بیان اینکه گوشت مرغ تازه باید رنگ صورتی مطلوب و روشنی داشته باشد، اضافه کرد: در هنگام خرید یا استفاده از گوشت مرغ، حتما به رنگ ماهیچه ران‌ها و بقیه بدن مخصوصا سینه که سفید رنگ است، دقت کنید.

به گفته وی، مشاهده رنگ‌های غیر عادی در گوشت مرغ چه در هنگام خرید و یا در هنگام پاک کردن نشان‌دهنده کهنگی و معایب دیگری از جمله بیماری‌ها و آلودگی ثانوی میکروبی است.

وی در ادامه افزود: گوشت قرمز و مرغ باید بعد از ذبح سه الی ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری‌ و بعد مصرف شود.

میراسلامی بیان کرد: به منظور رعایت بهداشت و کاهش بیماری‌های احتمالی انتقالی در نتیجه مصرف گوشت مرغ، باید از مصرف گوشت تازه ذبح شده جلوگیری کرد.

به گفته وی، اجازه دهید گوشت مرغ یا گوشت قرمز ۲۴ ساعت در دمای سردخانه قرار بگیرد، چون عضلات بعد از ذبح فرایندهای انقباضی انجام می‌دهند که در نهایت اسید لاکتیک در گوشت تولید می‌شود و بسیاری از بیماری‌های مشترک در محیط اسیدی از بین می‌روند.

این کارشناس دامپزشکی ساوه افزود: در دمای یخچال تا سه روز می‌توان گوشت مرغ را نگهداری کرد و در سردخانه منزل، حدود ۱۵ روز بیشتر نمی‌توان آن را نگهداری کرد.