به گزارش خوزپرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان دکتر صادق خلیلیان شامگاه سه شنبه با جمعی از جوانان و فعالان اجتماعی استان دیدار و گفتگو کرد. .
استاندار خوزستان در این نشست گفت: در جلسات اینچنینی بیشتر سعی میکنم شنونده نظرات باشم که هم از مسائل و زوایای پنهان برداشت خوبی داشته باشیم هم اینکه اگر انتصابی بخواهیم انجام دهیم حساب شده باشد چرا که در تغییرات اصلا عجله ندارم و معتقدم اول برنامه ها به طور دقیق باید مشخص شود و پس از آن نیروهای مناسب با آن برنامه ها منصوب شوند.
وی افزود: خوزستان به صورت مزمن دچار مشکلاتی شده است که درمان این مشکلات راهکارهای خود را دارد. عقب ماندگی که در استان پیش آمده مربوط به دو سه سال اخیر نیست و دست کم در ۸ سال اخیر خوزستان آسیب زیادی دید که ناشی از سهل انگاری دولت قبل است که چشم امیدشان به برجام و رئیس جمهور آمریکا بود که جای تعجب دارد که رئیس جمهور یک کشور منتظر این است که رئیس جمهور یک کشور دیگر کاری برای او انجام دهد‌ در حالی که مردم آن کشور آن رئیس جمهور را برای خودشان انتخاب کرده اند و مردم ما هم رئیس جمهور انتخاب میکنند که کارها را سازماندهی کند.
خلیلیان گفت: آقای روحاتی پلن بی نداشت و فقط دنبال جلو بردن برجام بود که آن هم به شکست انجامید و چون پلن بی نداشت عملا نتوانست کاری انجام دهد.
استاندار خوزستان اظهار داشت: اشکال کار دولت قبل اعتماد بیش از حد به بیگانه و دوری از اصول و آرمان های انقلاب بود. برجام های یک، دو و سه به معنی استحاله کامل نظام و از درون تهی شدن آن بود.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری کلام امام که فرمودند حفظ نظام اوجب واجبات است را تفسیر کردند و فرمودند که حفظ نظام که مبتنی بر محتوا و اصول باشد اوجب واجبات است نه نظامی که از محتوا خالی شده باشد.
خلیلیان بیان کرد: این روشنگری مقام معظم رهبری برای این بود که از معرفی تصویر انحرافی از امام به نسل های جدید جلوگیری شود و محتوای حقیقی نظام حفظ شود گرچه که ممکن است در مقاطع مختلف تصمیمات و تاکتیک های متفاوت اتخاذ شود اما آن خط اصیل انقلاب همواره مبتنی بر اصول و آرمان های آن است.
نماینده عالی دولت در استان عنوان کرد: باید انتظارات خود را متناسب با محدودیت ها تعدیل کنیم و یک برنامه جامع و مدون برای توسعه استان طراحی کنیم که دارای اجزای شهرستانی و لحاظ تنوع قومی بوده و به تصویب دولت برسد تا روند توسعه استان موکول و منوط به رفت و آمد دولت ها و اشخاص نباشد.
استاندار خوزستان گفت: برای مردم استان قابل قبول نیست که روی گنج نشسته باشند و جوانانش بیکار باشند و این موضوع را رئیس جمهور محترم نیز تصریح کردند.
خلیلیان خطاب به فعالان اجتماعی حاضر در جلسه تاکید کرد: از حواشی دوری کنید؛ من در معرض ارتباط گسترده با مردم هستم و برای من گزینشی عمل نمودن برای ارتباط با اقشار مختلف مردم قابل قبول نیست.
وی در پایان گفت: شما هم در حال تلاش بی مزد و منت برای استان هستید و ما از پیشنهادات شما استقبال و از تلاش های شما قدردانی میکنیم.
در ابتدای این نشست جمعی از حاضران به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود در زمینه های گوناگون پرداختند.