حسن نبوتی در گفت‌وگو با خوزپرس ایذه اظهار کرد: در آستانه یک رویداد سیاسی اجتماعی تحت عنوان «انتخابات ۱۴۰۰» هستیم که این بازه زمانی در حقیقت یک مقطع از تاریخ جمهوری اسلامی بوده و بسیار مهم و حیاتی است.

فرماندار ایذه افزود: امروز همه ما در فضای مجازی و شبکه‌های معاند شاهد تلاش‌های دشمنان ایران هستیم که در صدد هستند تا مردم را ناامید کنند و به سمت تحریم انتخابات و رأی ندادن، سوق دهند.

وی با اشاره به اینکه دشمن ملت ما از چند محور ورود پیدا کرده و با طرح موضوعات انحرافی در صدد فاصله انداختن میان مردم و انتخابات است، عنوان کرد: «عدم سلامت و آزادی در انتخابات» از جمله محورهایی است که دشمن در جامعه القا می‌کند؛ همچنین تحریک نامزدهای رد صلاحیت شده برای کنش گری و اصطلاحاً اعاده حیثیت سیاسی از دیگر اقدامات دشمن است.

نبوتی افزود: همچنین دشمن در صدد دعوت به اعتراضات مدنی و تجمعات است و به دنبال این است که این ذهنیت را در جامعه ایجاد کند که گزینه ریاست جمهوری از قبل تعیین شده و به دنبال برجسته کردن این ذهنیت است.

وی تصریح کرد: دشمن چه از طریق فضای مجازی و چه از طریق شبکه‌های معاند که در اختیار دارد از این چند محور به شدت تلاش می‌کند و به دنبال ایجاد این القاهای منفی در جامعه است و این امر نشان‌دهنده مهم بودن انتخابات برای کشور و دشمن ایران است.

فرماندار ایذه با تأکید بر اینکه انتخابات یک خطر و تهدید جدی برای دشمن ایران است، گفت: ما باید این شرایط و انتخابات را بیش از گذشته درک کنیم؛ همچنین برای حفظ کشور و مصون بودن آن و همچنین دست یافتن به یک ایران قوی‌تر و دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی با تمام قوا و وجود از انتخابات حمایت و پشتیبانی کنیم و حضور حداکثری در انتخابات داشته باشیم تا در این مقطع حساس، دشمن را ناامید کنیم.

وی بر انتخاب فرد شایسته و اصلح تأکید کرد و گفت: مردم در انتخابات پیش رو چه در شورای یک روستا و چه در شورای یک شهر یا ریاست جمهوری باید با دقت و با تحقیق و مطالعه، سوابق و برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی را بررسی و افراد اصلح را شناسایی کنند؛ همچنین مردم نسبت به رأی بی‌تفاوت نباشند زیرا همین رأی‌ها آینده را رقم خواهند زد.