صادق حقیقی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خوزپرس در اهواز، در خصوص آخرین وضعیت تصفیه خانه شماره ۲ اهواز اظهار داشت: این تصفیه خانه در شرایط پایداری قرار ندارد و برای کلانشهری مثل اهواز که ۷۰ درصد آب شرب آن را تامین می‌کند، فاقد استاندارهای لازم است.
وی افزود: وضعیت تصفیه خانه شماره ۲ اهواز از لحاظ پدافند غیرعامل مشکل آفرین است. برای رفع این مسئله از سالیان قبل مکاتباتی بسیاری صورت گرفته است.
مدیر عامل آبفا استان خوزستان گفت: طرح آبرسانی غدیر، برای آبرسانی به شهر اهواز از سال ۱۳۸۷ آغاز شده است که آب را از سد کرخه به شهر اهواز منتقل کنیم اما بعداً منبع تامین آن به سد دز تغییر پیدا کرد که در این طرح تصفیه خانه شماره ۲ قرار بود از مدار خارج شود و به مکانی برای توضیع آب باشد ولی این طرح، پرژه بسیار بزرگی است که بودجه کلانی را می طلبد.
وی در خصوص اعتبارات اختصاص یافته جهت رفع مشکل آب و فاضلاب شهر اهواز بیان داشت: وضعیت شبکه آب و فاضلاب اهواز در حالت عادی نیست که رهبر معظم انقلاب در تیرماه سال ۹۸ مجوز برداشت ۱۰۰ میلیون یورو اعتبار از صندوق توسعه ملی، برای بازسازی و اصلاح شبکه آب و فاضلاب اهواز و کارون را صادر کردند.
حقیقی در خصوص میزان بودجه پرداخت شده به این استان گفت: تاکنون ۱۳ میلیون یورو بانک مرکزی به ما اختصاص داده است که با احتساب هر یورو تقریباً ۱۱ هزار تومان محاسبه شده بود که این موضوع مورد اعتراض کلیه مسئولین استان و نمایندگان استان در مجلس قرار گرفت ولی متاسفانه تاکنون ترتیب اثر داده نشده است.