دکتر فرهاد ابول نژادیان در گفت و گو با خبرنگار خوزپرس در اهواز، اظهار کرد: دی ماه سال گذشته ۱ مورد ابتلا به آنفلوانزا در شهرستان شوشتر ثبت شد که خوشبختانه این بیمار با درمان به موقع بهبود یافت.
امسال نیز از ۴ مورد مشکوک ابتلاء به آنفلوانزا H1N1 نمونه گرفته و به آزمایشگاه مرجع ارسال کردیم که خوشبختانه جواب همه این نمونه ها منفی بوده است وتمام موارد شبه انفلوانزا درسامانه نظام مراقبت سندرومیک توسط کارشناس کنترل عفونت بیمارستان و با نظارت کارشناس انفلوانزای شهرستان ثبت می گردد.

دبیر شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان شوشتر ادامه داد: هیچگونه کمبودی از نظر داروهای آنفلوانزا در مراکز بهداشتی درمانی شهرستان وجود ندارد و آمادگی داریم در صورت مشاهده موارد ابتلا به این ویروس، بیمار یا بیماران را تحت مراقبت و درمان قرار دهیم چرا که این ویروس در افراد آسیب پذیر مانند مادران باردار، افراد خردسال و کسانی که دارای سیستم ایمنی ضعیف تری هستند ممکن است کشنده باشد.

دکتر فرهاد ابول نژادیان با تاکید بر رعایت بهداشت فردی و عمومی برای پیشگیری از ابتلاء به آنفلوانزا گفت: از همه مردم بخصوص گروه های در معرض خطر می خواهیم که اگر علائم آنفلوانزا را در خود یا اطرافیان مشاهده کردند بلافاصله به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند. همچنین فراگیری نکات آموزشی در مورد پیشگیری و درمان آنفلوانزا را که این روزها به وفور در حال اطلاع رسانی از مراجع خبری و پایگاه های اطلاع رسانی است به همگان توصیه می کنیم.