به گزارش خوزپرس از اهواز، حسین پنبه دانه پور شامگاه سه شنبه در نشست ساماندهی سواحل و نظارت بر تفرجگاههای شهرستان شوشتر بیان کرد: ۴۶ نفر از این افراد بعد از انتقال به بیمارستان های شهرستان احیا شده اند.

وی افزود: اکثر این افراد در مناطق شنا ممنوع رودخانه دچار حادثه شدند و حدود ۶ نفر نیز در رودخانه غرق شدند که تنها یک نفر از آنها در محدوده رودخانه بوده است.

رییس شورای تامین شهرستان شوشتر ادامه داد: هم اکنون سه ایستگاه نجات غریق در محل کلاه فرنگی،بند میزان و پل شهید کجباف با همکاری هئیت نجات غریق، شهرداری، جمعیت هلال احمر و سپاه برای امداد رسانی تا پایان فصل گرما مستقر هستند.

وی گفت: هر چند شهرستان شوشتر در استان کمترین آمار فوت ناشی از غرق در رودخانه را به خود اختصاص داده اما باید تلاش شود تا این آمار به حداقل ممکن برسید.

فرماندار شوشتر ادامه داد: کشت و صنعت های شهرستان و طرح آبیاری موظف به نصب تابلوهای شنا ممنوع در امتداد کانال های آبیاری خود هستند چرا که سالانه تعدادی از موارد  غرق شدن افراد در این کانال ها رخ می دهد.

وی با اشاره به کاهش آمار فوت ناشی از غرق با توجه به اقدامات پیشگیرانه  افزود: ۱۶نفر سال  ۹۵، ۱۲نفر سال ۹۶و پارسال نیز پنج نفر در رودخانه ها و کانال های آبیاری این شهرستان غرق شدند.