به گزارش خوزپرس از شوشتر، شهروندان عزیز همانطور که مطلعید در روزهای اخیر یکی از خبرهای داغ فضای مجازی جابجایی و تغییر ناگهانی کاربری زمین آموزش و پرورش(با کاربری آموزشی) بدون اطلاع و نظر مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شوشتر برای احداث پمپ بنزین بود.
برای روشن شدن ابعاد موضوع و تنویر افکار عمومی به مدیریت آموزش و پرورش شوشتر آمدیم و در یک گفت و گوی صمیمانه با جناب آقای معینی رئیس آموزش و پرورش شوشتر چرایی و چگونگی موضوع را  جویا شدیم. اظهارات جناب آقای معینی مدیر محترم آموزش و پرورش  شوشتر را در این خصوص باهم میشنویم
جناب آقای معینی شما چگونه در جریان موضوع قرار گرفتید که این تغییر ناگهانی کاربری صورت گرفته است و نظرتان در این خصوص چیست ؟
با سلام و احترام
تشکر و سپاس از شما که با توجه به حساسیت  موضوع به آن اهمیت دادید و برای روشن شدن ابعاد آن و تنویر افکار عمومی ترتیب این گفتگو را دادید.
همانطوری که می دانید در برنامه توسعه ی شهری جانمایی مکان های آموزشی  بدلیل اهمیت آن از اولویت  ویژه ای برخوردار است. سهولت دسترسی مردم به اماکن  آموزشی، تراکم جمعیت دانش آموزی، نیاز منطقه و…. موارد مهمی هستند که میبایست در پیش بینی های برنامه توسعه شهری به آنها توجه ویژه صورت گیرد تا متناسب و همراه با رشد جمعیت بتوان پاسخگوی نیاز آموزشی منطقه بود.با توجه به کمبود شدید زمین برای احداث مدارس و جمعیت رو به رشد منطقه فرهنگ شهر اعم از خیابان عمار،جوادالائمه، کوی نیرو، ۲۵۰ واحدی، مسکن مهر، و نیاز مبرم به مدرسه در مناطق یاد شده مجوعه آموزش پرورش شهرستان موظف به پیش بینی و برنامه ریزی لازم برای پاسخگویی به جمعیت رو به رشد دانش آموزان برای سال های پیش رو میباشد لذا منطقه فرهنگ شهر، خیابان عمار و همچنین انتهای آن که به منازل مسکن مهر منتهی میشود از جمله مناطقی است که بواسطه رشد و ازدحام  جمعیت از تراکم بالایی برخوردار اند و مدارس موجود در این مناطق به هیچ وجه پاسخگوی نیاز جمعیت موجود  نیست و در هر سه مقطع آموزشی متناسب با جنسیت دانش آموزان اعم از مدارس دخترانه و پسرانه با کمبود شدید فضاهای آموزشی مواجه هستیم از این رو طبیعی است که نسبت به هرگونه جابجایی یا تغییر کاربری زمین های جانمایی شده برای احداث مدرسه مقاومت و مخالفت کنیم . در همین راستا در روزهای اخیر متاسفانه متوجه شدیم بطور ناگهانی دو قطعه از زمین های با کاربری آموزشی و اولویت مهم ساخت مدرسه (پلاک های ۶۰۳۸ و ۶۰۷۵) در خیابان عمار مجاور  میدان ۹ دی در حال جابجایی و تغییر کاربری میباشد  که این موضوع همدبرای ما بسیار نگران کننده است و هم با واکنش های مردمی در بیرون مجموعه آموزش و پرورش روبرو شده و مردم از مجموعه آموزش و پرورش خواستار صیانت از املاک با کاربری آموزشی هستند ولذا اینجانب بعنوان مدیر آموزش و پرورش ضمن مخالفت ، اقدام به مکاتبه با همه ی ادارات و دستگاه های ذیربط اعم از شهرستان و مرکز استان نمودم و از تمامی مسولین محترم خواستار مخالفت و ممانعت از هرگونه جابجایی و تغییر کاربری زمینهای آموزشی شدم.
  شنیده شده است در منطقه مسکن مهر نیز مقدار زیادی از زمینهای مسکن مهر که برای ساخت مدرسه در نظر گرفته شده است در حال طی مراحل مزایده است نظرتان در این خصوص چیست ؟؟ 
متاسفانه علی رغم مقاومت و مخالفت در برابر هرگونه تغییر کاربری و یا جابجایی زمینهای آموزشی متوجه شدیم که اینبار ۷۱۰۰ متر مربع دیگر از زمینهای با کاربری آموزشی در مسکن مهر نیز در حال واگذاری از طریق مزایده است  که این نیز بر نگرانی شدید ما و مردم منطقه محروم مسکن مهر افزوده است با توجه به جمعیت فزاینده منازل مسکن مهر در حال حاضر فقط یک آموزشگاه در آنجا احداث شده که پاسخگوی مردم آن محدوده نمی باشد و قطعا زمینهای با کاربری آموزشی با توجه به بافت جمعیتی و مشکلات مالی مردم آنجا که اکثرا از افراد کم درآمد هستند باید با اولویت ساخت مدرسه دولتی پیش بینی و در صورت وجود زمین مازاد بر نیاز آموزش و پرورش با نظر موافق آموزش و پرورش منطقه به غیر واگذار شود.
مسولین محترم شهرستان چه اقدامی موثری برای خواسته ی شما و جلوگیری از موضوع جابجایی و تغییر کاربری نمودند ؟؟
 خوشبختانه با دستور دادستان محترم شهرستان شوشتر فعلا از هرگونه عملیات ساختمانی ممانعت بعمل آمد. انتظار داریم مسولین محترم استان و شهرستان با عنایت و توجه به رشد و تراکم  جمعیت منطقه فرهنگ شهر و مسکن مهر و کمبود شدید فضای آموزشی و اولویت مدرسه بعنوان محور اصلی توسعه از هرگونه موافقت باواگذاری،تغییر کاربری و جابجایی بصورت جدی جلوگیری بعمل آورند.