به گزارش خوزپرس از اهواز، محمدرضا راهداری‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه خوزستان، با اشاره به اهمیت حفظ قدرت خرید کارگران اظهار کرد: اکنون هر تصمیمی در بحث افزایش مزد کارگران در شورای عالی کار گرفته شود، شامل سال آینده خواهد شد و با توجه به اینکه در روزهای پایان سال و عید نوروز قرار داریم، تغییری در مزد کارگران به وجود نخواهد آمد.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی کشور، حقوق تنها ۲۹ درصد از هزینه‌های معیشت کارگران را پوشش می‌دهد و عملا افزایش حقوق اثر چندانی بر حل مشکلات کارگران نخواهد داشت و به هر میزان که حقوق افزایش پیدا کند مشکلات کارگران همچنان پابرجا خواهد بود.

عضو هیأت مدیره مجمع عالی کارگران ایران با بیان اینکه باید توازن قدرت خرید کارگران نسبت به بازار حفظ شود، تصریح کرد: باید قیمت‌ها به خصوص قیمت اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در بازار به ثباتی برسد تا کارگران بتوانند نسبت به تامین این اقلام ضروری اقدام کنند. نوسانات قیمت‌ها در بازار به شکلی است که حقوق کارگران کفاف تامین این اقلام را نمی‌دهد.

راهداری زاده با اشاره به اینکه قدرت خرید کارگران زیر ۳۰ درصد است، عنوان کرد: اگر دولت تعهدات حاکمیتی خود را در بحث کارگاه‌های تولیدی اجرا کند، قطعا فشار از روی کارفرما برداشته خواهد شد و شرایط برای افزایش مزد نیز فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که قیمت اقلام اساسی همچنان در بازار بالا است، توان خرید کارگران به شدت پایین آمده است و آن‌ها نمی‌توانند به راحتی زندگی روزانه خود را سپری کنند و کالای اساسی مورد نیاز خود و خانواده خود را تامین کنند.