به گزارش خوزپرس از اهواز، نشست ائمه جمعه، فرمانداران و روسای کارگروه‌های ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با آیت‌الله موسوی جزایری، امشب، ۱۶ دی‌ماه در بیت نماینده ولی فقیه برگزار شد.
آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در این نشست بیان کرد: پیشنهاد می‌دهم که مجموعه پیشنهادها و ابتکارات مدیران و مسئولان استانی گردآوری شود و به دست ما برسد. همچنین باید این جلسات بیشتر برگزار شود و در این مدت مدیران به مسائل فکر کنند تا با برنامه‌های بهتر و بیشتری چهل سالگی انقلاب را جشن بگیریم.
وی با بیان اینکه چهل سالگی انقلاب اسلامی ابعاد خارجی پیدا کرده است، افزود: مقامات آمریکایی علنا اعلام کردند که نمی‌گذاریم ملت ایران چهل سالگی انقلابشان را جشن بگیرند. بنابراین اگر در داخل کشور در سالگرد انقلاب، برنامه‌هایمان سرد باشد گفته آنها ثابت می‌شود. باید با فکرهای جدید و پرشور چهل سالگی انقلاب را جشن بگیریم.
آیت‌الله موسوی جزایری اظهار کرد: آنهایی که این وضعیت اقتصادی حال حاضر را به وجود آوردند از داخلی‌ها بودند وگرنه از تهدیدات آمریکا چیزی ندیدیم، فقط حرف زدند چون آنها می‌ترسند و دنیاگرا هستند. اما در داخل کشورمان عده‌ای از ترس اینکه آمریکا می‌خواهد چه کند، به دزدی دست زدند.
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: به صحنه کشاندن مردم برای خاموش کردن آتش فتنه خوب است چون دشمن می‌بیند که مردم با ما هستند. حرکت عظیم اربعین حسینی بساط همه ضد انقلاب‌ها و تکفیری‌ها را برمی‌چیند. انقلاب‌های زیادی در دنیا بوده‌اند که عمرشان کوتاه بود و به انحراف کشیده شدند اما انقلاب اسلامی عمیق، ریشه‌دار و اصیل است. بسیار مهم است که ملتی بتواند چهل سال برابر استکبار بایستد و این معجزه مردم و مقام معظم رهبری است. خون شهدا هم پشتوانه این انقلاب است.
وی بیان کرد: از ائمه جمعه و فرمانداران انتظار دارم در جهت ارائه پیروزی‌های بزرگی که نصیب ملت شده و مقاومت‌هایی که ملت ایران از خود بروز داده، طرحی نو را ایجاد کنند. براین اساس احتیاج به طرح‌های خاص داریم. همه روی این مساله فکر کنند تا حق مطلب را ادا کنیم و پاسخ دندان شکنی به دشمن دهیم چون گفته بودند که نمی‌گذاریم ملت ایران چهل سالگی انقلاب را ببیند.
آیت‌الله موسوی جزایری با تاکید بر تزریق روح امید به مردم گفت: اگر اتفاقاتی مثل قطعی آب و مسائل دیگر در استان اتفاق می‌افتد باید اینها به طور مشخص دنبال شوند. موارد و مسائلی که در شهرهای استان رخ داده باید گردآوری شوند. هرچند مساله که هستند به صورت موارد خاص از سوی استاندار و معاونانش حل شود.
امام جمعه اهواز افزود: اینکه در سوسنگرد تاسیسات نفتی هست اما کارکنان این ادارات نفتی از جای دیگر تامین می‌شوند و جوانان آنجا و هویزه بیکار باشند، خیانت به اسلام است. باید به طور قاطع در برابر این خیانت‌ها بایستیم. وقتی نیرو از جای دیگر تامین شود و جوان خودمان بیکار باشد آب به آسیاب دشمن ریختن است و به دست خودمان جوانانمان را تروریست می‌کنیم. کسی باید باشد از این موارد جلوگیری کند.
وی گفت: نباید با اشتباهات خونسرد برخورد کنیم؛ مدیران قاطعانه با خطاها برخورد کنند و کنترل کار دستشان باشد. اگر ضعفی در ادارات باشد فرماندار مسئول است. ما که مسئولیت را پذیرفتیم، با قدرت از مصالح نظام و ملت دفاع کنیم و اگر قصوری هم بوده مدیران باید آن را برطرف کنند.

انتهای پیام