به گزارش خوزپرس از اهواز، در این مراسم که دکتر شریعتی ‌استاندار خوزستان دکتر هاشمی نایب ریس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ،مهندس ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان حضور داشتند.

دکتر یوسف داودی مدیرعامل شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان اظهار داشت: باعنایت الهی،حمایت مسئولان و تلاش کارگران وپرسنل پرتلاش مجتمع پتروشیمی امروز شاهد تحولی عظیم در خوزستان هستیم، و توانستیم با تلاش شبانه روزی پیشرفت٪۹۰ را رقم بزنیم و امیدواریم تا پایان سال ۱۳۹۷ همچنان در راه توسعه و پیشرفت و تکمیل نمودن مجتمع پتروشیمی گام برداریم.

داودی افزود؛در طی سه سال در مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان قریب به ۵ هزار نفر اشتغال زایی صورت گرفت که باعث شد تا حدود قابل توجهی، آمار بیکاری در شهر‌‌‌ستان مسجدسلیمان و شهرهای اطراف کاهش پیدا کند.

مدیرعامل پتروشیمی مسجدسلیمان تصریح کرد: در روند اجرا و عملیاتی نمودن مجتمع پتروشیمی در کمتر از سه سال ۵٠ هزار تن تجهیزات صنعتی از کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا،هلند و ژاپن خریداری شد و طی عملیات های ویژه با تلاش متخصصان ایرانی نصب و راه اندازی شد، و مقدار تجهیزات لازم جهت نصب در مجتمع پتروشیمی، در بنادر در حال ترخیص می باشد که پس از گذراندن مراحل ترخیص و انتقال به دشت زیلایی در سایت نصب و راه اندازی می شود.

دکتر داودی در پایان گفت: در مسیر توسعه و پیشرفت صنعتی کشور باید، با جدیت حرکت کرد و در نظر داریم شرکت پتروپالایش را هم در دشت زیلایی راه اندازی کنیم. تا با بهره گیری و راه اندازی، پروژهPvc نمک صنعتی پشت سد گتوندعلیا، بهره برداری و به چرخه تولید اقتصاد کشور برگردانیم، و سالانه یک میلیون تن محصولات پتروشیمی روانه بازار داخلی و خارجی خواهدشد تا با عزمی ملی توانسته باشیم ،تهدید فاجعه زیستی محیطی خوزستان را به فرصتی ویژه تبدیل کنیم.
شرکت پتروپالایش در حال حاضر مراحل اولیه ‌ساخت و راه اندازی را ‌سپری میکند و برای هزار نفر اشتغالزایی صورت گرفته، وسعت و تجهیزات شرکت پتروپالایش حدود چهاربرابر شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان است که پس از گذراندان مراحل ساخت، نصب، راه اندازی ،بیش از ١٠ هزار فرصت شغلی بصورت مستقیم برای جوانان منطقه شمال خوزستان ایجادخواهد کرد. و در آینده ای نزدیک ‌شاهد تحولی عظیم در حوزه پتروشیمی،و بهبود اوضاع اقتصادی در خوزستان سرفراز خواهیم بود.

خبرنگار خوزپرس رضاحسین زاده ترکالکی