به گزارش خوزپرس به نقل از  ایرنا امید حاجتی روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: بر اساس آمار رسمی کشور که در قالب طرح نیروی کار تهیه شده ، نرخ بیکاری خوزستان در سال ۹۵ (۱۲٫۷)، سال ۹۶ ( ۱۴٫۷) و هفت ماه نخست سال ۹۷ ( ۱۵٫۶) درصد ثبت شده است.
وی گفت: از سال ۹۵ تا سال ۹۶ در حدود ۴۰ هزار نفر به جمعیت بیکار خوزستان افزوده شده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان ادامه داد: خوزستان با ۲ دغدغه اصلی شامل مسایل و مشکلات زیست محیطی و معضل بیکاری روبه رو است و انتظار بر این است که اعضای شورای برنامه ریزی خوزستان با حساسیت بیشتری به این ۲ موضوع رسیدگی کنند.
وی افزود: تنها ارایه گزارش و آمار در جلسات مشکل بیکاری خوزستان را حل نمی کند و باید اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان پاسخگوی افزایش آمار بیکاری در این استان باشد.
حاجتی ادامه داد: اگر توانایی کاهش آمار بیکاری در خوزستان وجود ندارد حداقل باید وضعیت موجود را حفظ کرد تا تعداد بیکاران افزایش نیابند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان ادامه داد: سیستم بانکی استان باید منابع و سپرده های مردم را به درستی هدایت کند و با برنامه ریزی مناسب از این سپرده ها برای پرداخت تهسیلات به افراد توانمند در حوزه ایجاد کسب و کار استفاده کند.
وی گفت: برای حفظ وضعیت موجود باید در سیاست های کارگروه اشتغال خوزستان بازنگری شود.
مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان نیز بیان کرد: می توان با واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی مسیر را برای ایجاد اشتغال هموار کرد.
افشین حیدری با بیان اینکه لازم است یک سند بالادستی برای مقابله با معضل بیکاری در خوزستان تهیه شود افزود:نگاه مردم خوزستان به کار و اشتغال باید تغییر کند و تنها به دنبال کار دولتی نباشند.