به گزارش خوزپرس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان در گفتگوی ویژه خبری گفت: با افزایشظرفیت آب غدیر از ۱۲۰ به ۱۳۵ هزار مترمکعب EC (شوری آب) در آبادان به زیر دو هزار میکروموس رسیده است.

صادق حقیقی پور افزود: هم اکنون آب با دو خط غدیر به شهرهای آبادان و خرمشهر پمپاژ می شود و تمام نیاز این دو شهر از طرح غدیر تامین می شود و هیچگونه آبگیری از رودخانه های کارون و بهمنشیر نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: از دیشب آبگیری از بهمنشیر قطع شده و از پنجشنبه کل شهر از آب غدیر استفاده خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان به مشکلات پیش آمده طرح غدیر در آبادان اشاره کرد و گفت: آب غدیر۲، پس از ورود به تصفیه خانه ثامن وارد تصفیه خانه شهید باوی شده و بعد از آن وارد تلمبه خانه جمشیدآباد می شود که به دلیل فاصله و میزان برداشت، کیفیت آب غدیر کاهش یافته است.

حقیقی پور افزود: هم اکنون این مشکل رفع شده و تا پایان این هفته آب غدیر در تمام نقاط آبادان، اروندکنار و چوئبده ارسال خواهد شد.

وی همچنین به نصب دو دستگاه آب شیرین کن در آبادان اشاره کرد و گفت: هم اکنون دستگاه آب شیرین کنی با ظرفیت ۱۲ هزار مترمکعب آب در تصفیه خانه ثامن نصب شده و تا اواسط مرداد نیز دستگاه آب شیرین کنی با ظرفیت ۱۵ هزار مترمکعب آب در تصفیه خانه شهید باوی (ایستگاه ۱۱) نصب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان افزود: سال گذشته مردم اروندکنار از کمیت آب گلایه داشتند که هم اکنون با نصب دستگاه آب شیرین کن مشکل کمیت آب در این شهر مرزی رفع شده و در آینده نزدیک نیز یک دستگاه تصفیه خانه ۱۰ هزار مترمکعبی در این شهر نصب خواهد شد.

حقیقی پور با اشاره به صدور قبض آب برای مردم آبادان و خرمشهر گفت: با توجه به دستور استاندار خوزستان آب بهای خرداد و تیر در این دو شهر رایگان است و مردم نیازی نیست قبوض آب خود را پرداخت کنند.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان نیز در گفتگوی تلفنی گفت: هفته آینده به آبادان و خرمشهر سفر خواهد کرد تا از نزدیک مشکلات کشاورزان را بررسی و با برنامه ریزی و ارائه راهکارها مشکلاتشان را حل کند.

چنگلوایی افزود: آبی که از سد گتوند و دز در بهمنشیر جاری شده تا حدودی مشکل کم آبی نخیلات را برطرف خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: خسارت کشاورزان نیز پس از برآورد توسط بیمه پرداخت خواهد شد.