رضا غضنفری در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خوزپرس در اهواز درباره وضعیت ذخایر برق در استان خوزستان اظهار داشت: با توجه به نزولات آسمانی که امسال شاهد آن بودیم، ذخایر آبی به حداقل رسیده است و با توجه به حجم کم بارندگی در سال گذشته ، حجم بسیاری از سدها به حداقل رسیده است.

وی افزود: طبیعتا در نیروگاه های برق_آبی دچار مشکل شده ایم و استان خوزستان تقریبا ١٣ هزار مگاوات تولید انرژی دارد و این ظرفیت تولید با نیروگاه های برق_آبی تامین می شود.

مدیر عامل توزیع برق خوزستان بیان کرد: در استان خوزستان بالغ بر ۶٠ درصد نیروگاه های ما برق_آبی هستند و متاسفانه در اکثر دنیا به این شکل نیست یعنی هیچوقت ظرفیت ها را به یک شکل از یک منابع بخصوص نمیگیرند، بلکه سعی می کنند تنوع منابع ایجاد کنند و از نیروگاه های حرارتی، انرژی نو و تجدید پذیر و غیره استفاده می شود.

وی تصریح کرد: طبیعتا با توجه به نوع آرایش تولید در سطح استان و کاهش نزولات آسمانی ما در تامین برق از نیروگاه های برق_آبی دچار مشکل شده ایم.

غضنفری با اشاره به برنامه های توزیع برق در مدت زمان کوتاه گفت: تنها راه حل با توجه به زمان اندک و سرمایه محدودی که داشتیم مدیریت در حوزه تولید را رها کرده و به سمت تقاضا و مصرف برویم و در واقع مدیریت مصرف را در استان لحاظ کنیم.

وی با اشاره به رضایت مندی مردم خوزستان عنوان کرد: جلسات زیادی در کمیته های برنامه ریزی و بحران استانداری گرفته شد و با نگاه ویژه استاندار خوزستان ما به این نتیجه رسیدیم که با چند برنامه در استان میتوانیم تابستان ٩٧ را با رضایت مندی مردم شریف خوزستان سپری کنیم.

مدیر عامل توزیع برق خوزستان به تعطیلی ادارات خوزستان گفت: از جمله پیشنهاداتی که توزیع برق خوزستان داد تعطیلی ادارات بود و توسط استاندار خوزستان مورد بررسی قرار گرفته شد و پس از تایید اجرایی شد، این تجربه خوب در حال حاضر در استان تهران نیز اجرایی شده است.

رئیس هیئت مدیره توزیع برق خوزستان از پرداخت پاداش به صنایع کم مصرف در زمان اوج مصرف در خوزستان اشاره کرد و گفت: در حوزه صنعت و ذخیره عملیاتی از صنایع درخواست کرده بودیم که در زمان اوج مصرف با ما همکاری کنند و در زمان پیک مصرف خود را کاهش و یا مصرف نکنند ما به ازای کاهش مصرف انرژی به آنها پاداش خواهیم داد و تمام صنایع و مراکز صنعتی که با ما تفاهم نامه را امضاء کردند شامل این پاداش خواهند شد.

وی با اشاره به پایش تعطیلی ادارات توسط توزیع برق خوزستان تصریح کرد: پایش ادارات بعد از تعطیلی نیز از جمله برنامه های توزیع برق در خوزستان است که مواردی بود که بعد از تعطیلی برخی از ادارات باز بودند و این موضوع توسط تمام ادارات شهرستان ها نیز به صورت روزانه پایش می شود و به دستور استاندار اداراتی که رعایت نکند برق آن ها قطع می شود.

مدیر عامل توزیع برق خوزستان به اولویت اصلی توزیع برق خوزستان که رضایت مندی مردم است اشاره کرد و گفت: ما بازرس هایی از استان را آماده کرده ایم و بصورت روزانه به شهرها سفر و پایش می کنند تا بتوانیم در تمام استان رضایت مندی مردم که اولویت اصلی ما در خوزستان است را به همراه داشته باشیم.

وی اظهار داشت: استاندار خوزستان اعلام کرده است که مدیران کلی که در این مورد همکاری نکنند به شدت با آن ها برخورد می شود، اداراتی که رعایت الگوی مصرف نکنند قطع خواهد شد و برای وصل مجدد باید از استانداری مجوز های لازم را اخذ کنند.

غضنفری با اشاره به نگاه ویژه استاندار خوزستان در بحث اصلاح الگوی مصرف و تامین برق مردم شریف خوزستان در این گرما خاطر نشان کرد: همراهی،نگاه و خوش فکری استاندار خوزستان باعث شده است که ما بتوانیم در استان خوزستان مقام دوم کشور را در بحث اصلاح الگوی مصرف کسب کنیم و اداراتی که با ما همکاری نکنند برق آن ها قطع می شود و در این زمینه با هیچ دستگاهی تعارف نخواهیم داشت چرا که وظیفه تامین برق مردم شریف در این گرما اولویت اصلی ما است.

رئیس هیئت مدیره توزیع برق خوزستان گفت: برآورد ما این است اگر در استان خوزستان ٢٠ درصد از مشترکین ما یک کولر اضافه را خاموش کنند در سطح کل استان ٩٠٠ مگاوات ذخیره انرژی خواهیم داشت و اگر هر مشترک خانگی ما در محدوده استان خوزستان یک لامپ ١٠٠ واتی را خاموش کند ١٠٠ مگاوات در کل استان ذخیره انرژی خواهیم داشت  و مردم عزیز و شریف خوزستان باید بدانند که با خاموش کردن یک لامپ می توانند چه کمک جدی به ما در استان خوزستان کنند.

مدیر عامل توزیع برق خوزستان به صراحت از پیگیری های دکتر شریعتی استاندار خوزستان با معاون وزیر نیرو برای عدم خاموشی در خوزستان اشاره کرد و گفت: آقای دکتر شریعتی به صراحت با معاون وزیر نیرو صحبت کردند و ایشان گفتند من تا زمانی این همکاری را خواهم داشت که شما خوزستان را از حیث خاموشی های سراسری مستثنا کنید زیرا ظرفیت مردم خوزستان برای خاموشی های دستی دیگر به حداکثر رسیده است و شرط من برای همکاری عدم خاموشی دستی در خوزستان برای کاهش مصرف برق در کشور است.

غضنفری در پایان خاطر نشان کرد:همراهی مردم عزیز خوزستان در این فصل از سال تعیین کننده است، مردم با رعایت الگو مصرف کمک بزرگی به صنعت برق خواهند کرد و مردم ما با داشتن آموزهای دینی واعتقادی همراه شرکت توزیع برق خوزستان خواهند بود.

انتهای پیام/