به گزارش خوزپرس از اهواز، سهراب گیلانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص ارزیابی از موضوع FATF، اظهار داشت: بعنوان نماینده مردم با پیوستن ایران بهFATF  مخالف هستم و به آن رای مخالف داده‌ام، وقتی این موضوع در مجلس مطرح شد، تمام تلاش ما بر این بود که FATF رای لازمه برای تصویب شدن را کسب نکند ولی برخی نیز موافق رای آوردن FATF بودند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پس از بحث‌های مفصل، در نهایت مقرر شد تا این موضوع برای ۲ ماه مسکوت بماند و تلاش جمعی نمایندگان برای اینکه بررسی این موضوع ۲ ماه مسکوت بماند، بسیار خوب بود، تلاش می‌کنیم تا ایران در موضوع FATF ضرر نکند.

وی افزود: من به همراه برخی دیگر از نمایندگان به صورت مرتب جلسه داریم تا در نهایت این مساله به نفع جمهوری اسلامی ایران تمام شود.

گیلانی ادامه داد: مخالفت ما با پیوستن ایران به FATF پیشینه تاریخی دارد، زیرا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها همواره نشان داده‌اند که قابل اعتماد نیستند، ما بر این باوریم که در شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، آمریکایی‌ها نقش اول را داشتند.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا در قبال ایران به بسیاری از تعهدات خود عمل نکرد ولی اتهاماتی را بدون منطق و پشتوانه علیه ایران مطرح می‌کنند، مثلا در موضوع رعایت حقوق بشر و حمایت از داعش، آمریکا از همه کشورها بدتر عمل کرده است ولی چهره مدعی به خود می‌گیرد.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنابراین شرایط و پیشینه تاریخی است که به آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها اطمینان نداریم و با FATF مخالفت می‌کنیم، بیان کرد: تا تضمین‌های واضح و جدی برای ایران روشن نباشد، امکان ندارد که وارد این عرصه‌ها شویم، زیرا تجربه برجام هنوز فراموش نشده و همگان بدعهدی آمریکا را به یاد دارند./

پایان پیام