به گزارش پایگاه خبری خوزپرس به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ،    حسن آقاشیرمحمدی، فرمانده یگان مراقبت محیط زیست خوزستان اظهار کرد: در گذشته شکارچیان مرام داشتند و دست کم در فصل زاد و ولد شکار نمی کردند یا پرنده ماده را هدف قرار نمی دادند. ولی حالا “شکارکش” ولی حالا “شکارکش” شده اند و به محض گرفتن اسلحه در دست، اقدام به شکار پرندگان می کنند.

فرمانده یگان مراقبت محیط زیست خوزستان با اشاره به گرفتن اسلحه از شکارچی تصریح نمود: باید با کسانی که تکرر گناه دارند، برخورد شدیدتری گردد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر سازمان مراقبت محیط زیست خوزستان یک تنه در کشف جنگ افزار غیرمجاز در کشور رده یک را به دست آورده هست و شکارچیان به ۳ نوع شکارچیان گردشگر و شکارچیان دام گذار و شکارچیانی که برای امرار معاش شکار می کنند، تقسیم می گردند که تقریبا تخلف شکارچیان گردشگر را به صفر رسانده ایم. برای کنترل شکارچیان دام گذار نیز تورها و تجهیزاتشان توقیف می گردد. شکارچیانی هم وجود دارند که امرار معاش آنان از این طریق هست. البته عمده مشکل ما با شکارچیان دام گذار هست زیرا هیچ سر و صدایی ندارند.

فرمانده یگان مراقبت محیط زیست خوزستان با اشاره به تیراندازی شکارچیان اظهار کرد: شکارچیان متخلف تنها به خود من ۵ یا ۶ بار تیراندازی کرده اند ولی هیچ ارگانی برای بازداشت ضاربان پیگیری نکرده هست.