به گزارش پایگاه خبری خوزپرس به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ،    حمید ظهرابی، معاون سازمان مراقبت از محیط زیست بیان داشت: در شهر اهواز کمتر از ۵ درصد فاضلاب تصفیه می‌شود و عمده فاضلاب وارد رودخانه‌ای می‌شود که مردم استفاده شرب دارند.

وی اضافه کرد: امروز بحث بازدید از رودخانه کارون را داشتیم؛ در کمال تأسف تخلیه آشغال و نخاله در محدوده شهر یکی از مشکلات خیلی جدی هست که این رودخانه را در کنار فاضلاب، تهدید می‌کند.

وی با اشاره به نقش داشتن تخلیه فاضلاب‌های صنعتی در آلودگی کارون و ایجاد مشکلاتی در آب این رودخانه در روزهای موخر اظهار کرد: اجرای طرح جامع کاهش آلودگی رودخانه کارون که برنامه‌ریزی زیادی برای آن انجام شده هست، باید به سرعت پیگیری گردد.

ظهرابی خطاب به مسئولان استانی تصریح نمود: برای جلوگیری از تخلیه نخاله و آشغال در رودخانه کارون، شهرداری و آبفا به وظیفه ها خود در این زمینه عمل کنند و حتی آب و برق نیز باید به این مبحث کند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست کشور گفته بود: در شهر اهواز کمتر از ۵ درصد فاضلاب تصفیه می‌شود و عمده فاضلاب وارد رودخانه‌ای می‌شود که مردم استفاده شرب دارند و اینها به‌هیچ‌وجه قابل‌پذیرش نیست؛ شرکت آب و فاضلاب اسمش آب و فاضلاب هست و قسمتی از کار را رها نمودن و این اصلاً درست نیست.