به گزارش پایگاه خبری خوزپرس به نقل از خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی عصر امروز در جلسه ای در استانداری خوزستان اظهار کرد: دولت کوشش مضاعفی برای برطرف مشکلات خوزستان به کار برده و امید دارم تا مشکلات و عقب ماندگی های اهواز به عنوان یک کلان شهر، مرکز استان و مهمترین شهر منطقه جنوب غرب کشور، حل گردد.

وی با اشاره به اینکه شایسته نیست که اهواز به عنوان پایتخت و مرکز انرژی چنین مشکلاتی داشته باشد، اضافه کرد: امید دارم با پشتکار، عنایت و توجه مخصوصی که دولت به خوزستان دارد؛ بتوانیم جلساتی حول مسائل با اهمیت و بنیادی استان برگزار کرده و دستاوردی مطلوب در این راستا حاصل گردد.

استاندار خوزستان با اشاره به مشکلات آلودگی رودخانه کارون اظهار کرد: از همه مهمتر در موضوع آلودگی کارون این هست که تندرستی مردم در خطر هست و چنین شرایطی واقعاً در شأن مردم خوزستان نیست؛ توقع داریم تا با کوشش همه گیر، سطح رفاه زندگی مردم استان و اهواز بالا بردن پیدا نماید تا شهری که مرکز تولید نفت در کشور هست ماندگاری و ایستایی بالایی برای مردم داشته باشد نه اینکه کوچ از این شهر را در پی داشته باشد.

۵ ۵ میلیارد دلاری طرح ۵۵۰ هزار هکتاری توسعه کشاورزی خوزستان اظهار کرد: مرحله اول این طرح سال کنونی یا اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد؛ در اجرایی شدن مرحله دوم طرح نیز از گردنه سخت تخصیص آب به طرح گذر کرده و این قول بزرگ پایانی شدن تخصیص آب و حل شده بودن ارزش آن از سوی معاون هماهنگ کننده معاون اول ریاست جمهور خبر خوبی هست.

استاندار خوزستان یادآور گردید: در راستای ریزگردها سال گذشته حدود ۴۰ هزار هکتار کشت کردیم؛ برای سال کنونی نیز ۱۹ هزار هکتار برنامه ریزی داریم؛ علاوه بر این یکی از محور های با اهمیت ریزگرد نیز با آبگیری تالاب منصوری، کنترل می گردد.

شریعتی اضافه کرد: در راستای تأمین آب شرب نیز چند پروژه با اهمیت داریم؛ یکی طرح آب رسانی غدیر هست که کار نسبتاً خوب پیش می رود؛ کار سرعت گرفته و قرارگاه خاتم الانبیا پای کار آمده و با این وضع انشا الله بر طبق برنامه پیش می رویم. علاوه بر این کارهای لازم برای آب شمال شرق نیز در حوزه شرب و کشاورزی شهرهای این منطقه انجام شده هست؛ در حوزه جنوب شرق که برای شهرهای متفاوت من جمله ماهشهر، بندر امام، بهبهان، رامشیر، هندیجان و چمران هست نیز کارهای بنیادی انجام گرفته هست.

وی گفته بود: برای آب روستایی خوزستان نیز هر ساله ۱۵۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی مصوب شده تا این مشکلات را حل نماییم.

استاندار خوزستان اطلاع داد: حالا شوری آب در اهواز بالای دو هزار و در خرمشهر و آبادان حتی به چهار هزار هم می رسد؛ قطعاً هیچ شهر دیگری با این شرایط آب را استفاده نمی کند و واقعاً مردم خوزستان مشکلات عدیده ای دارند و در رنج می باشند.