به گزارش پایگاه خبری خوزپرس به نقل از خبرنگار مهر، رضا ویسه عصر امروز در جلسه ای در استانداری خوزستان اظهار کرد: اول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را بازدید، ارزیابی و سر انجام جلسه برگزار کردیم؛ تخصیص آب مرحله دوم این طرح انجام شده و این مشکلی که وجود داشته، در سه سال گذشته برطرف می گردد و امیدوار به آغاز هرچه فوری تر مرحله دوم هستیم.

ویسه با اشاره به اینکه این پروژه شگرف و ملی در اقتصاد خوزستان و کشور تأثیرگذار هست، اظهار کرد: کار در حال رسیدن به بهره برداری پایانی هست و مشکل پیچیده موجود در آن نیز با محبت و توجه مخصوص مقام معظم رهبری حل شده هست.

ویسه با یادآوری اینکه درباره ریزگردها نیز امروز بازدیدهایی در نقاط متفاوت استان خوزستان داشتیم، تصریح نمود: کار بزرگی انجام شده و اگر این طور که برنامه ریزی شده سال کنونی ۱۹ هزار هکتار درختکاری در استان صورت پذیرد؛ بخش اعظمی از محور های بیابانی مبدل به فضای سبز می گردد؛ بر طبق اعلام استاندار ۱۱۰ هزار هکتار از زمین های بحرانی طی سال های آینده تحت پوشش قرار می گیرد.

معاون هماهنگ کننده دفتر معاون اول ریاست جمهور با اشاره به اینکه درباره موضوع ریزگردها همه دولت برای فراهم نمودن ابزارها بسیج شده هست، گفته بود: مساله ریزگرد در محور توجه دولت می باشد تا کارهای لازم صورت پذیرد.

ویسه اضافه کرد: بازدیدی از رودخانه کارون در شهر اهواز داشتیم و ظاهراً سراسر رودخانه در شهرهای متفاوت استان از آلودگی رنج می برد؛ برای این حوزه نیز به مشارکت همه جانبه و توجهات مخصوص نیازمند هستیم. کوشش می نماییم تا با تعیین زمان بندی برای وزارت نیرو، همه ابزارها برای برطرف آلودگی رودخانه کارون بسیج گردد چون چشم وچراغ نه فقط خوزستان لکن کل کشور هست و باید از آلودگی آن جلوگیری نمود.

وی تصریح نمود: آب و فاضلاب شهر اهواز را نیز مورد بازدید قرار داده و کار آن در حال پایانی شدن هست که بالای ۹۲ درصد پیشرفت دارد؛ باید از اتلاف وقت جلوگیری و هرچه فوری تر پروژه فاضلاب شرق اهواز را بازنمایی کرد.

معاون هماهنگ کننده دفتر معاون اول ریاست جمهور با اهتمام بر اینکه برای فاضلاب غرب اهواز نیز باید زمان بندی تعیین گردد، اظهار کرد: طی دو روز موخر مجموعه مسائل اصلی خوزستان را مورد ارزیابی قرار دادیم؛ وقت، تیم و انرژی مخصوصی برای این امور می گذاریم تا کارها به زودی ثمر داده و خوزستانی بدون کارون و آلودگی دارا باشیم.