جواد کاظم‌نسب الباجی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به روند اجرای پروژه‌های مهار ریزگردها در خوزستان اظهار کرد: دیروز مناقصاتی جهت انجام نهال‌کاری در کانون‌های ریزگرد شرق اهواز انجام گردید. با این حال به صورت کامل از روند نهال‌کاری جهت مهار ریزگردها رضایت ندارم و عده ای از نهال‌های کاشته شده در کانون‌های ریزگرد نیز خشک شده‌اند.

وی اضافه کرد: پهنه کار بسیار فراوان هست و تنها راهکار مهار ریزگردها نیز نهال‌کاری نیست لکن باید زمین های آبیاری و مرطوب گردند. علاوه بر این باید برای مهار ریزگردها حق‌آبه تالاب های خوزستان داده گردد.

نماینده اهواز  تصریح نمود: اگر رودخانه کارون آب داشته باشد می‌توانیم آب را به سایر رودخانه‌های خوزستان آب جابه جا کنیم تا زمین‌های خشک مرطوب گردند.

کاظم‌نسب الباجی با اشاره به رقم ۱۵۰ میلیون دلاری مدنظر داشته شده در لایحه بودجه ۹۷ جهت مبارزه با ریزگردها در جنوب کشور تصریح نمود: تخصیص بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری برای مهار ریزگردهای خوزستان یک تنه کافی نیست و باید علاوه بر این بودجه، آب را نیز در زمین های خوزستان رها کنند.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده صحیح از بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری جهت مهار ریزگردها اظهار کرد: باید اهتمام کنیم از تشریفات غیرضروری اجتناب گردد.

انتهای پیام