به گزارش خوزپرس، در ابتدای این نشست بزرگان و متنفذین ضمن ابراز رضایت از اقدامات عمرانی و خدماتی شهرداری در سطح شهر ، پیشنهادات و راهکارهای خود را جهت خدمات رسانی بهتر به شهروندان ارائه دادند که از جمله آنها می توان به تاسیس کتابخانه تخصصی بختیاری ، نصب سردیس بزرگان در مناطق مختلف شهر، نامگذاری معابر و خیابان ها با واژگان بختیاری و نصب المان های محلی در سطح شهر اشاره کرد.

محمد خسروی شهردار مسجدسلیمان در این جلسه اظهار داشت : اطمینان داشته باشید خدمتگزاران شما در این شهر از هیچ کمک و وظیفه ای قصور نخواهند کرد فرصتی برای خدمتگزاری به وجود آمده که امیدواریم به بهترین نحو ممکن انجام دهیم و جلوی مردم سربلند باشیم ، قول می دهیم به شعار خود خدمت، تحول و مردم داری پایبند باشیم و آن را در عمل اثبات کنیم .

وی افزود : خودمان در سالیان گذشته دغدغه شهر را داشتیم و اکنون باید از این فرصت خدمتگزاری به نحو احسنت استفاده کنیم متاسفانه پروژه هایی از محل اعتبارات جاری در گذشته تعریف شده و به ما ارث رسیده که به جای اینکه صرف حقوق و بیمه کارکنان و امورات جاری شهرداری شود صرف طلب پیمانکاران شده ، پروژه هایی که به هیچ عنوان قابل لمس نبوده و در بحث خدمت رسانی به مردم نقشی نداشتند.

وی با اشاره به اینکه اعتبار آلایندگی باید برای توسعه مسجدسلیمان هزینه شود، خاطرنشان کرد: ارزش افزوده سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان بوده که متاسفانه امسال به ۵ میلیارد تومان کاهش یافته که ناشی از سوء مدیریت مدیران گذشته بوده است.

شهردار مسجدسلیمان اضافه کرد : در بحث جمع آوری دستفروشان نه تنها پیاده رو ها گرفته شد بلکه بعضاً مسیرها را نیز مسدود کردند که در این ارتباط به صورت جدی بحث جمع آوری و ساماندهی بساط گران در حال اجرا است.

خسروی افزود: شکاف و انشقاق بین شورای شهر مسجدسلیمان به هیچ عنوان صحت ندارد تنها اختلاف سلیقه بین اعضا مطرح است که آن هم در شوراهای شهر کاملا طبیعی است.

وی در پایان سخنان خود گفت: هیچگونه مماشات و تعارفی با کسانی بر سر راه پروژه ها مانع ایجاد می کنند نداریم و به هیچ وجه از احقاق حقوق مردم و خدمت رسانی به آنها کوتاه نخواهیم آمد.

در ادامه علی قنبری رئیس شورای شهر بیان داشت : محمد خسروی انتخاب صددرصد اعضای شورا بود که به شدت به مسجدسلیمان عِرق و تعصب دارد و دلسوزانه امورات شهروندان را شبانه روزی پیگیری می کند.

وی ادامه داد : پروژه های بسیار خوبی از محل عوارض آلایندگی تعریف شده همچنین پروژه های نیمه کاره بسیاری از ادوار قبل به جا مانده که موظف به اجرای آنها هستیم.

قنبری در ارتباط با پروژه تپه رانشی بی بیان اظهار داشت : با پیگیری فرماندار تلاشگر شهرستان منازل مسکونی مشرف به این تپه تملک و به شهرک ولیعصر (عج) جابجا شدند همچنین با ذکاوت ایشان و پیگیری شهرداری و اعضای شورا با رایزنی با مدیریت کارخانه سیمان و انجام تست و آزمایشات لازم مشخص شد گچ تپه رانشی در کارخانه سیمان قابل استفاده است که در همین راستا بحث بارگیری و انتقال آغاز و بار سنگینی از روی دوش شهرداری برداشته شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به دیگر پروژه ها اشاره کرد و افزود: ۵۰ میلیارد تومان جهت تملک منازل معارض جاده کاروانسرا و ۱۵ میلیارد تومان جهت تعریض مسیر ۱۷ شهریور به چهارراه بهداری اختصاص داده شد که بحث تملک آن طی روزهای آتی انجام خواهد شد ، بهسازی کوچه پزشکان نیز به زودی آغاز خواهد شد ، همچنین پروژه پل بلوار سوم در حال احداث است که در مرحله بعدی عوارض آلایندگی ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن در نظر گرفته شده است.

وی در خاتمه سخنان خود گفت : در ۳۱ شهریور المان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در میدان ورودی شهر با حضور مسئولان کشوری و لشکری نصب خواهد شد.

فرشید داوودی عضو شورای شهر نیز بیان داشت : در ابتدای ورود شورا فراخوان داده شد تا از پیشنهادات و نقطه نظرات نخبگان استفاده شود و بی شک تا پایان مسئولیت خویش از راهکارهای بزرگان طوایف استقبال می‌کنیم.

وی افزود : بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه از محل عوارض آلایندگی به شهرداری مسجدسلیمان پرداخت شد که نزدیک به ۳۸۰ میلیارد آن در شورای قبلی پروژه تعریف شده بود قطعا هرگاه پروژه ای تعریف می شود بحث مطالعات آن و موانع بر سر راه آن مطرح می شود و سپس بحث کلنگ زنی اجرا می گردد متاسفانه این پروژه ها بدون مطالعات تعریف شد تا به شورای جدید رسید.

وی افزود : به منظور حمایت از ساکنان مناطق بافت فرسوده مقرر شد در صورت ساخت و ساز تا ۷۰٪ هزینه پروانه ساخت تخفیف داده شود.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر با بیان اینکه ۵۰ پروژه بزرگ و کوچک در سطح شهر در حال اجرا است تصریح کرد : پروژه آسفالت مناطق مختلف شهر با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان در سامانه ستاد بارگذاری شده و به زودی پیمانکار آن انتخاب خواهد شد.

سپس ابراهیم سرخمرد عضو دیگر شورا اظهار داشت : اعضای شورا بعنوان خادمان مردم به صورت شبانه روز در حال کار هستند پروژه هایی شروع شده که حتی استارت آنها نیز مشکل ساز بود در همین راستا از همه بزرگان انتظار همکاری و همیاری داریم.

وی ادامه داد : ۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پارک ۵۰ هکتاری تمبی اعتبار در نظر گرفته شده است بزرگترین آبشار استان خوزستان در همین مکان قرار است احداث شود که بحث لوله کشی و انشعابات آن نیز انجام شده است.

سرخمرد در خاتمه گفت : دغدغه شهردار و شورا در ابتدا تک محور بودن مسجدسلیمان و ساماندهی مسیرها بود که بحمدلله این موضوع در عمل در حال اجرا است.