به گزارش خوزپرس در ایذه، حسن نبوتی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در جلسه قرارگاه کنترل کرونا ویروس شهرستان ایذه، از کادر بهداشت و درمان و رسانه‌ها قدردانی کرد و گفت: کادر بهداشت و درمان در خاک‌ریز اول موضوع کرونا قرا۱۳:۰۶:۰۴ر دارند و رسانه‌ها نیز این روند را ادامه دهند که از آنها درخواست می‌شود که موضوع کرونا را به مردم منعکس کنند.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به عید، مردم از تجمع در بازار خودداری کنند و از حضوری جمعی بپرهیزند و از متولیان اصلی امر درخواست می‌شود که از تجمع مردم در مراسم عزا و عروسی جلوگیری کنند.

فرماندار شهرستان ایذه اظهار کرد: تردد به شهرهای قرمز و بین استانی ممنوع است و فرمانداری مجوزی را در این زمینه صادر نمی‌کند؛ بنابراین شهروندان به فرمانداری مراجعه نکنند.

نبوتی با بیان اینکه مردم برای تردد از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند، ادامه داد: فقط یک استثنا وجود دارد و آن هم اگر کسی نیاز به عمل جراحی داشت و از سطح خدمات درمانی شهرستان بالاتر بود، با تأییدیه شبکه بهداشت و درمان می‌تواند به فرمانداری برای صدور مجوز تردد مراجعه کند.

وی اضافه کرد: به دلیل ترددهای بین‌شهری در استان خوزستان، نمی‌توان وجود نداشتن کرونای انگلیسی را در شهرستان ایذه رد کرد.

فرماندار شهرستان ایذه گفت: مثلث انتشار کرونا در حال حاضر مؤثرترین عوامل هستند که یکی از این اضلاع برگزاری مراسم جشن و عزاست که متأسفانه هفته قبل ۱۰ نفر از چند خانواده در همین مراسم‌ها شرکت کرده و به این ویروس مبتلا شدند.

وی افزود: یکی دیگر از این اضلاع مراجعه به ادارات، اصناف و… هستند که اگر مراقبت‌ها به درستی انجام نشوند حتماً وضعیت شهرستان قرمز کرونایی خواهد شد که در این صورت مجبور می‌شویم بازار را تعطیل کنیم.

نبوتی بیان کرد: ضلع سوم این مثلث خانواده‌ها، نشست‌ها، دورهمی‌های خانوادگی هستند که یکی از عوامل مهم انتشار این ویروس است و باید این امر مدیریت سلامت شود.