به گزارش خوزپرس از اهواز، کوروش مودت در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان که امروز (۱۶ مهر) در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از هفته آینده مصاحبه پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان که بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر است، آغاز می‌شود. به این منظور تیم مصاحبه تعیین شده است و معاینات پزشکی نیز به دلیل شرایط کرونایی در هشت شهرستان انجام می‌شود. روزانه نیز مصاحبه ۷۰ نفر صورت می‌گیرد.

وی افزود: در استان با کمبود حدود ۱۸ هزار نیروی انسانی مواجه هستیم، اما این دلیل بر این نیست که کلاس‌های ما بدون معلم باشند. کمبود نیرو از طریق نیروی حق التدریسی آزاد، حق التدریس رسمی، تربیت معلم و سرباز معلم تامین می‌شود و برنامه داریم که ظرف چهار سال آینده، استان از نظر نیروی انسانی بی‌نیاز شود. با جذب نیروی بیشتر نسبت به سایر استان ها و اجرای طرح خرید خدمات آموزشی، کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان مرتفع می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در پایان گفت: هر سه تا چهار سال یک بار شاهد کسب رتبه تک رقمی کنکور در استان هستیم اما امسال سه نفر رتبه دو رقمی کشوری، ۶۲ نفر رتبه زیر صد منطقه ای و ۲۹۳ نفر رتبه زیر هزار منطقه کسب کردند که این رقم سال گذشته ۲۱۴ نفر بود و امسال رشد ۳۶ درصدی داشته است. بخش عمده ای از قبولی های ما در مدارس خاص هستند اما باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که از مدارس عادی نیز غافل نشویم. خوشبختانه هشت نفر از دانش آموزان به مرحله المپیاد دانش آموزی کشوری راه پیدا کردند که در این حوزه نیز نسبت به سال گذشته ۱۶۰ درصد ارتقا داشتیم.