ورود ۶۸۰ معلم ابتدایی به چرخه آموزش و پرورش خوزستان
تاریخ انتشار: یکشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۶
به گزارش خوزپرس از اهواز، اردشیر شجاعی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، اعلام کرد: نوآموزان پیش دبستانی و پایه اول ابتدایی، ۲۹ شهریورماه همزمان با سراسر کشور، سال تحصیلی خود را آغاز کردند و به کلاس درس رفتند. پیشبینی میکنیم در سال تحصیلی جدید نزدیک به ۵۴۰ هزار دانشآموز ابتدایی و حدود ۱۰۰ هزار نوآموز پیشدبستانی در مدارس سراسر استان داشته باشیم .
وی افزود: به والدین توصیه میکنیم هماهنگی لازم را با دانشآموزان برای آغاز سال تحصیلی و برنامهریزیهای لازم برای مدرسه انجام دهند. تغذیه و سلامت برای دانشآموزان بسیار با اهمیت است؛ والدین باید به صرف صبحانه دانشآموزان قبل از حضور در کلاس، توجه ویژهای داشته باشند چراکه این وعده غذایی برای این افراد بسیار مهم است. همزمان با آغاز سال تحصیلی، بروشورهایی حاوی توصیههای سلامتی و بهداشتی لازم برای مدرسه در مدارس توزیع میشود .
معاون آموزش ابتدایی ادارهکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش، گفت: در سال تحصیلی جدید هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد ماند. امسال نزدیک به ۱۰۴ هزار نوآموز پایه اول ابتدایی در سراسر استان خواهیم داشت و ۶۸۰ آموزگار جدید نیز در مقطع ابتدایی وارد چرخه آموزش و پرورش خواهند شد .
شجاعی با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی پیشدبستانی، امسال اولویت اصلی آموزش و پرورش خواهد بود، خاطرنشانکرد: دوره پیشدبستانی یک دوره بسیار مهم و الزامآور برای نوآموزان است، چراکه نقش بسیار مهمی در آینده آنها دارد. امیدواریم امسال تمام نوآموزان واجد شرایط پیشدبستانی برای حضور در کلاس ثبتنام کنند و بتوانیم پوشش ۱۰۰ درصدی پیشدبستانی را در استان داشته باشیم .
وی تصریح کرد: طرحهای انسداد مبادی بیسوادی و شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل، در تمام اسناد بالادستی ازجمله قانون اساسی، سند چشمانداز افق ۱۴۰۴ و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دیده شدهاند.
معاون آموزش ابتدایی ادارهکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر تعداد قابل توجهی از کودکان در استان وجود دارند که به دلایل مختلف به مدرسه مراجعه نکردهاند، گفت: طرح جامع ساماندهی کودکان بازمانده از تحصیل با همیاری استانداری، سازمانهای مردمنهاد و سایر نهادها در حال اجرا است و هدف آن، این است که هیچ کودکی به دلیل مشکلات مالی از تحصیل باز نماند .