به گزارش خوزپرس از اهواز، اردشیر شجاعی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه ۶ شهریورماه ۹۷ در نشست خبری با نمایندگان رسانه های خوزستان گفت: در سال تحصیلی گذشته ۵۰۵ هزار و ۸۵۸ دانش‌آموز در دوره ابتدایی و ۱۰۵ هزار و ۷۹۲ نوآموز در دوره پیش دبستانی  در این  استان مشغول به تحصیل بودند.

وی با اشاره به تدوین برنامه توسعه آموزش و پرورش خوزستان با بهره گیری از نظرات کارشناسان حوزه آموزش و پرورش در استان گفت: توسعه کمی و کیفی پیش‌دبستانی، انسداد مبادی بی‌سوادی و کیفیت‌بخشی به آموزش، سه اولویت ما در آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هستند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با توجه به شرایط خاص استان و اینکه توسعه کمی و کیفی پیش‌دبستانی می‌تواند در ارتقاء دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به پایه‌های بالاتر کمک کند و همچنین با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از دانش‌آموزان استان در مناطق محروم و دو زبانه هستند، پیش‌دبستانی به عنوان یکی از اولویت‌های ما انتخاب شده است.

شجاعی تصریح کرد: در حوزه پیش دبستانی ابتدا کار خود را با ۳۲ هزار نوآموز آغاز کردیم و امسال موفق شدیم برای دومین بار رتبه اول کشوری را در این حوزه کسب کنیم. برای سال تحصیلی آینده نیز همچنان توسعه کمی و کیفی پیش‌دبستانی در دستور کار ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه پیش‌دبستانی دوره‌های مختلفی برای ارتقاء سطح علمی معلمان حق‌التدریس برگزار شده است، گفت:  از آن جمله می توان به یک دوره ۱۲۰ هزار ساعته برای آموزش مربیان پیش دبستانی اشاره کرد. این دوره ها با هدف آشنایی مربیان با آموزش های مورد نیاز کودک و تسلط بر محتوای کتاب پیش‌دبستانی در خوزستان بوده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر دانش‌آموزان تحت پوشش پیش‌دبستانی ما از ۳۲ هزار به حدود ۱۰۵ هزار نوآموز رسیده‌اند. با این کار هر سال توانستیم نرخ ارتقاء دانش‌آموزان حوزه ابتدایی را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه هر ساله ۹۸٫۴۱ درصد قبولی در پایه‌های ابتدایی مشاهده می شود، تصریح کرد: با توسعه پیش دبستانی در خوزستان توانستیم در زمینه تکرار پایه از رتبه ۳۰ به رتبه ۱۵ کشور صعود کنیم.

شجاعی با اظهار اینکه انسداد مبادی بی‌سوادی یکی دیگر از اولویت‌های ما در آموزش و پرورش خوزستان است ،گفت: به این منظور شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل نیز در برنامه ما قرار گرفت. شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل تنها بر عهده آموزش و پرورش نیست و آموزش و پرورش برای اینکار دارای شرکایی است که باید در جذب کودکان بازمانده از تحصیل کمک کنند.