به گزارش خوزپرس امینی گفت: یکی از دلایل عمده ای که مترو اهواز نتوانسته هم پای سایر شهرهایی که همزمان با این طرح کار را آغاز کردند پیشرفت داشته باشد، عدم توانایی در خصوص دریافت 50 درصد تسهیلات اوراق مشارکت از دولت بوده است، علت این موضوع هم به بدهی شهرداری اهواز به بانک جهانی برمیگردد که در سال 83 شهرداری مبلغ 17 میلیون یورو معادل 7 میلیارد تومان از بانک بحرینی پول دریافت می کند، اما 17 سال اقساط آن را پرداخت نمی کند و در لیست سیاه قرار می گیرد.

 

وقتی موضوع فوق را پیگیری کردیم متوجه شدیم با توجه به دیرکرد پرداخت اقساط، شهرداری مبلغ 485 میلیارد تومان بدهی دارد که اگر این مبلغ تا پایان سال گذشته پرداخت نمی شد به 700 میلیارد تومان افزایش می یافت، اما با رایزنی های فراوان، با نامه نگاری به تمام مسئولین از مقام معظم رهبری گرفته تا سایر مسئولین موفق شدیم با پرداخت 149 میلیارد تومان تسویه حساب بگیریم و از لیست سیاه خارج شویم و وارد لیست دریافت کنندگان تسهیلات اوراق مشارکت شویم و بعد از 17 سال موفق شدیم از بانک دسته چک بگیریم.