به گزارش خوزپرس، نبی الله خون میرزایی، اظهار داشت: با توجه به وضعیت مناسب اقلیمی و جفرافیایی دزفول این شهرستان دارای ظرفیت و استعدادی خاص و منحصر به فرد در تولید انواع آبزی است.

وی افزود: سال گذشته و توسط فعالان بخش‌های کشاورزی این شهرستان بیش از ۱۵۰ تن انواع ماهی خاویاری در دزفول تولید و در اختیار بازار مصرف قرار گرفته است.

مدیرکل شیلات خوزستان عنوان کرد: با توجه به استعداد خاص و منحصر به فرد دزفول، تولید سالیانه ۵۰۰ تن انواع ماهی خاویاری در این شهرستان با اجرای طرح‌های اقتصادی هدف گذاری شده است.

وی افزود: کشت ماهی در قفس در دریاچه سد دز، کانال‌های آبیاری کشاورزی را از دیگر طرح‌های مطالعاتی در دزفول برای رشد و تولید انواع آبزیان سردابی، گرم آبی و ماهی خاویاری است.

خون میرزایی بیان کرد: با هدف ارزآوری و افزایش فرصت‌های شغلی در استان طرح توسعه تولید آبزیان و شیلات خوزستان اجرا می‌شود.

وی گفت: این طرح با حمایت از تولید کنندگان این محصولات و پیش‌بینی مشوق‌های سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

مدیرکل شیلات خوزستان عنوان کرد: با هدف توسعه و تبلیغ بیشتر برای افزایش مصرف سرانه آبزیان احداث پنج بازارچه عرضه آبزیان در استان خوزستان هدف‌گذاری شده است که با رعایت بهداشت و متناسب با ظرفیت یکی از این بازارچه‌ها در شهرستان دزفول احداث می‌شود تا حلقه وصل تولید و فرآوری تولید این محصولات در شهرستان فراهم شود.

انتهای پیام/