به گزارش خوزپرس از اهواز، شرکت کشت و صنعت کارون که یکی از قطب های تولیدی شکر در خاورمیانه است با چالش بزرگ کم آبی همراه است و می توان گفت اگر آب برای مزارع تشنه این شرکت تامین نشود حیات کارون از بین می رود و این اتفاق منطقه شوشتر و حومه را نابود می کند.

کارون بزرگ که در سه سال اخیر نشان داد می تواند شکوفایی و رونق را با درایت و مدیریت به ارمقان برساند از تولید ٧٠ تن شکر به تولید ١٧٠ تن رسیده است بزرگ ترین شرکت تولیدی شکر در خاورمیانه است.

حال این شرکت بزرگ و نیشکری که اشتغال بیش از ١٠ هزار نفر از ان تامین می شود نیازمند آب است، آبی که جان کارون را نجات دهد.

خوزپرس به دنبال نیاز مبرم این شرکت تولیدی شکر در گفت و گوی اختصاصی با مدیر عامل این شرکت از اخرین روند رشد نیشکر در مزارع کارون و تشنگی مزارع آن خبر خواهد داد.

عبدالمجید میرزاپور در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خوزپرس در اهواز اظهار داشت: بحران کم آبی خطرات جدی به مزارع وارد کرده است و اگر آب مورد نیاز با رعایت الگوی مصرف برای ما تامین نشود، بزرگ ترین شرکت تولیدی شکر دچار چالش بزرگی خواهد شد.

وی افزود: ما سند چشم اندازی تعریف کرده بودیم و در سال تولیدی گذشته با بیش از ١٧٠ تن شکر در تلاش بودیم که کارون را به جایگاه اصلی خود که رسیدن به ظرفیت اسمی خود بود برسانیم که امسال بحران بی آبی در حال نابود کردن مزارع ما است.

مدیر عامل کشت و صنعت کارون بیان کرد: اگر جان نیشکر های تشنه کارون را نجات ندهیم اشتغال و اقتصاد منطقه دچار چالش می شود.

میرزاپور تصریح کرد: اگر در روزهای آینده آب مورد نیاز تامین نشود دیگر فرصتی برای جبران نیست و دیگر این خسارت جبران نمی شود.