به گزارش خوزپرس از اهواز؛ غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه اظهار کرد: چندی پیش دولت تصویب کرد که برای وارد کردن هر خودرو باید هشت خودروی اسقاطی و از رده خارج تحویل شود.
وی افزود: همین امر باعث شده بود که بیش از چهار هزار خودروی خریداری شده توسط واردکنندگان و یا مصرف کنندگان خودرو در خوزستان در انبارهای گمرک معطل بمانند.
استاندار خوزستان اضافه کرد: به همین دلیل و برای جلوگیری از تضییع  حقوق مردم استان خوزستان که همواره با مشقاتی مواجه هستند با مسئولان دولت از جمله معاون اول رییس جمهوری مذاکرات و مکاتبات زیادی انجام شد.
 وی گفت: ابتدا این موضوع در کمیسیون زیربنائی دولت مطرح که این کمیته تایید کرد مصوبه یاد شده باید توسط دولت لغو شود که ۲هفته قبل در نشست دولت مطرح ولی مصوبه لغو نشد.
شریعتی اظهار کرد: بار دیگر با پیگیریهای لازم و نشستهای متعدد با دولتمردان موضوع حقوق تضییع شده مردم خوزستان به آنها منتقل شد و بار دیگر کمیته زیربنائی دولت پیشنهاد یاد شده را به دولت ارائه که خوشبختانه امروز هیات دولت تصویب کرد این مصوبه برای منطقه آزاد اروند خوزستان لغو شود.
استاندار خوزستان گفت: با لغو این مصوبه خودروهائی که در گمرک خرمشهر معطل ترخیص شده اند طی روزهای آتی ترخیص خواهند شد.
وی اظهار امیدواری کرد: با این مصوبات حمایتی دولت روحیه امید و نشاط در بین مردم استان خوزستان که در هشت سال دفاع مقدس دین خود را به نظام و انقلاب ادا کرده اند بیش از گذشته افزایش یابد.
استان خوزستان چند سالی است که با مشکلاتی چون ریزگردها و تنگی نفس و نیز کاهش منابع آبی مواجه شده که همین امر باعث مهاجرت افراد به استانهای دیگر شده است.
ایرنا