به گزارش خوزپرس، روزهای گذشته اخباری در یکی از رسانه‌های شهرستان شوشتر با تیتر << جایگاه بهداشت شوشتر ۲۳ پله بالاتر از دزفول>> درج شده که مورد توجه شهروندان محترم قرار گرفته شد و در کانال این رسانه از مدیریت این رسانه درخواست کردند تا این خبر را پیگیری و برای روشن شدن افکار عمومی مردم عزیز شوشتر و دزفول جزئیات این خبر را منتشر کنیم.

یوسف پریدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خوزپرس در اهواز، در پاسخ به اینکه بهداشت شوشتر ۲۳ پله بالاتر از دزفول است، اظهار داشت:این صحبت‌ها کارشناسی، فنی و دقیق نیست و این خبر ۲۳ پله بالاتر از دزفول اصلاً صحت ندارد، ما قطعاً چنین اختلافی را بین دو تا شهر نداریم و براساس شاخص‌ها و آنچه که ما داریم در شهرستان دزفول، دانشگاه علوم پزشکی دزفول از شوشتر شاخص‌های بالاتری دارد و این اختلاف بین دزول و شوشتر وجود ندارد که ما ادعا کنم این اختلاف وجود دارد.

وی افزود: شاخص‌های بهداشت و درمان تعریف شده است و یک سری شاخص‌های ملی هستند و اینها چیزهایی نیستند که ما بتوانیم به سلیقه خاص و نیت خودمان آنها را عوض کنیم و این شاخص‌ها در حال حاضر هر ساله و تعدادی از آنها را به صورت ماهیانه رصد می‌شود و عملکرد دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها کاملاً تعریف شده است.

یوسف پریدار بیان کرد: از مهمترین شاخص‌های بهداشت و درمان می‌توان به شاخص‌های مرگ مادران باردار، مرگ نوزادان، شاخص مرگ کوزکان زیر یک سال و شاخص نسبت تخت به جمعیت، شاخص تعداد ام آر آی و سی تی اسکن به جمعیت و همه اینها تعریف شده است می‌توان اشاره کرد و در صورت علاقه ما این‌ها را در اختیار شما قراد می‌دهیم تا شما بتوانید در جاه‌های دیگر مقایسه کنید.

*دزفول از طرح تحول نظام سلامت به خوبی استفاده کرده است

وی تصریح کرد: در طرح تحول نظام سلامت دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به حوزه بهداشت و درمان داشته است و دزفول از طرح تحول نظام سلامت به خوبی استفاده کرده است و به جلو رفته، و از جمله جاهایی که توانست از این فرصت استفاده کند، دانشگاه علوم پزشکی دزفول شامل سه شهر دزفول، شوش و گتوند است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول عنوان کرد: ما در یک سال بیش از ۴٠ خانه بهداشت ساختیم و تحویل داده‌ایم و تعداد بسیار زیادی مراکز درمانی ساخته شده و در حال ساخت است و در حوزه‌های شهری کلینیک‌های ویژه، ارتقاء هتلینگ بیمارستان‌ها و تجهیزات سرپایی مانند ام آر آی و سی تی اسکن و دستگاه انژیو گرافی که وارد شده است  تجهیزو آماده ارائه خدمات مطلوب بهداشت و درمانی به شهروندان هستیم.

*بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابه دزفول شمال استان خوزستان را پوشش می‌دهد

پریدار به ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی فوق تخصصی در شمال استان اشاره کرد و گفت: در حوزه دزفول نیز بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی در حال انجام است و بیمارستان دزفول  سطح ٣ بوده و کارهای فوق تخصصی ارجاعی را انجام می‌دهند که این بیمارستان متعلق به دزفول تنهایی نیست و در اصل  شمال استان خوزستان را پوشش می‌دهد زیرا دولت که نمی‌تواند در هر شهری بیمارستان فوق تخصصی ۴۰۰  و یا ۵۰۰ تخت خوابه بسازد، این بیمارستان در یک شهر ساخته می‌شود و شهرهای اطراف را خمات دهی می‌کند.

* اخبارهای منتشر شده درباره اینکه اگر بیمارستان گتوند زیر مجموعه شوشتر و اهواز باشد خدمات بهتری به آن ارائه می‌شود این صحبت‌ها هیچ گونه اصول منطقی و تخصصی ندارد

وی در پاسخ به اینکه مدتی هست در فضای مجازی در شوشتر مردم سئولاتی را درباره زیر نظر دزفول بودن بهداشت و درمان شهرستان گتوند و ارائه خدمات مطلوب به این شهرو بیمارستان آن مطرح می‌کنند خاطر نشان کرد: اخبارهای منتشر شده درباره اینکه اگر بیمارستان گتوند زیر مجموعه شوشتر و اهواز باشد خدمات بهتری به آن ارائه می‌شود این صحبت‌ها هیچ گونه پاییه منطقی و تخصصی ندارد به خاطر اینکه گتوند سال‌ها زیر مجموع دانشگاه علوم پزشکی اهواز بوده است و هیج اقدامی هم در این شهرستان انجام نشده بود و زمانی که گتوند زیر مجموعه دزفول شد بیمارستان آن افتتاح گردید.

وی گفت: نمود این پیشرفت را شما در افتتاح بیمارستان کارون گتوند می‌بینید و این در حالی است که در گذشته یک مرکزی بود که سال‌ها از آن به صورت درمان بستر استفاده می‌شد و هیچ خدماتی هم نداشت ولی الان بیمارستان است.

* چهار بخش فعال در بیمارستان گتوند وجود دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول به بخش‌های بیمارستان گتوند اشاره کرد و گفت: چهار بخش فعال در بیمارستان گتوند وجود دارد، بخش اتاق عمل و بانک خون و حتی هشت تخت دیالیز دارد که در سیستم بانک خون برای بیمارستان ۳۴ تخت خوابه بخش دیالیز نداریم با این حال هشت تخت دیالیز در بیمارستان گتوند راه اندازی کردیم تا مردم از مناطق پل پرزین، عقیلی و دیگیر مناطق از خدمات ارائه شده استفاده کنند.

وی افزود: گاهی وقت‌ها اشتباهی می‌شود که مردم عزیز ممکن است متوجه این تفاوت‌ها نشوند و فکر می‌کنند در شهر ما باید یک بینارستان مثلاً ۵۰۰ تخت خوابه داشته باشیم تا بتوانیم رقابتمان را داشته باشیم و حقمان را بگیریم.

پریدار تصریح کرد: خواهش می‌کنم اینها به صورت صحیح اطلاع رسانی شود تا مردم بدانند  توزیع امکانات بر اساس  سیستم شهربندی است مثلاً در شهر گتوند با ٧٠ هزار جمعیت یک سری امکانات دیده می‌شود، شوشتر یک سری امکانات، دزفول هم سری دیگیر امکانات و امکاناتی هم که متعلق به اهواز است.

وی افزود: سیستم شهربندی به معنای تبعیض نیست که ما گاهی اوقات از آن سئو استفاده تبلیغاتی کنیم و فکر می‌کنیم مثلاً هرچی در تهران بود مثلاً در دزفول باشد این اختلاف‌ها ناشی از سیستم شهربندی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول به ارائه خدمات مطلوب به مناطق محروم در آینده اشاره کرد و گفت: ما عقب افتادگی‌های خوزستان را قبول داریم و از جمله در گتوند، اما روند رو به جلویی که ما داریم نشان می‌دهد ان‌شاءالله با سرعت مطلوبی این اختلافات به حداقل خواهد رسید و ما این نیازمندی‌های مناطق محروم را یواش یواش مرتفع خواهیم کرد.

یوسف پریدار در پایان در در پاسخ به اینکه امکان دارد گتوند زیر مجموعه شوشتر باشد خاطر نشان کرد: امکان همه چیز وجود دارد اما یک شهری که خود عقب افتادگی شدید دارد، حالا شما حساب کنید همین الان برود و زیر مجموعه شوشتر شود خوب شوشتری که هنوز در امکانات خودش مانده طور می‌خواهد از این بیمارستان حمایت کند و قطعاً مشکلاتش دو برابر می‌شود لازم به ذکر است بیمارستان گتوند الان از به یس درآمدی که داریم به آن پول تزریق می‌کنیم و از بیمارستان‌هایی مثل گنجویان به این بیمارستان کمک  می‌کنیم.

انتهای پیام/