به گزارش خوزپرس از اهواز  عوضعلی فتحی نیا ظهر امروز در نشست خبری افتتاح دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خوزستان اظهار کرد: خدمت به بارگاه نورانی حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام و زائران آن حضرت آرزوی خیل عظیمی از عاشقان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت بوده و هرساله تعداد زیادی از درخواست های هم میهنان عزیز در موضوع تشرف به توفیق خادمی آن حضرت به آستان قدس رضوی واصل می گرد
وی افزود: در دوره جدید و پس از انتصاب تولیت آستان قدس رضوی و خصوصاً نظر به مفاد حکم انتصاب ایشان از سوی رهبر معظم انقلاب موضوع توسعه خدمت مد نظر قرار گرفته و ترویج مبانی فکری و سیره عملی حضرت رضا علیه السلام و بهره مندی زائران و مجاوران آن حضرت – به ویژه مستمندان و مستضعفان- از فرصت زیارت و رفع استضعاف و توانمندسازی آن ها سرلوحه کار قرار داده شده است.
جانشین رییس دفتر آستان قدس رضوی در خوزستان تصریح کرد: بر این اساس شرایطی فراهم شده که عموم علاقه مندان و آرزومندان واجد شرایط خدمت به بارگاه منور رضوی بتوانند توفیق خدمت به آن حضرت را از مسیر خدمت به محرومان و مستمندان شهر و دیار خود و یا ارائه خدمت و همکاری تخصصی با مجموعه ها و موسسات آستان قدس رضوی بیابند.
فتحی نیا ادامه داد: کسانی که به عنوان خادم یار رضوی انتخاب می شوند پس از گذران دوره اولیه خدمت به مستمندان و محرومان و یا همکاری تخصصی (بر اساس مفاد آیین نامه و دستورالعمل های آن) می توانند از توفیق خدمت به زائران بارگاه رضوی ـ خدمت مستقیم در شهر مقدس مشهد و حرم مطهرـ نیز برخوردار شوند.
وی گفت: زائر اولی ها کسانی هستند که به دلیل بالا رفتن یا کهولت سن تاکنون نتوانسته اند به مشهد مقدس مشرف شوند و باید زمینه تشرف آنها فراهم شود.
جانشین رییس دفتر آستان قدس رضوی در خوزستان با بیان اینکه زائر اولی ها از طریق مساعدت و مشارکت خیرین به مشهد مقدس مشرف می شوند، اضافه کرد: بهداشت، درمان مستمندان و نیازمنداان،اردوهای جهادی و کارهای فرهنگی و اجتماعی و آموزشی و کارآفرینی و اشتغالزاییبرای خانواده های محروم و نیازمند از جمله اقداماتی است که توسط دفاتر آستان قدس رضوی در استان ها انجام داده می شود.
فتحی نیا گفت: ۳ کانون خادم یار تخصصی، عمومی و موضوعی در دفاتر استانی آستان قدس رضوی پیشبینی شده است که خدمات را به صورت تخصصی ارائه می دهند.
وی افزود: کانون خادم یاران عمومی شروع شده و با ۱۴ مسجد اهواز در خصوص ایجاد کانون خادم یار عمومی در این مساجد رایزنی شده است.
جانشین رییس دفتر آستان قدس رضوی در خوزستان با بیان اینکه یکی از مسائل مهم مورد نظر ما وقف و نذورات است گفت: تاکنون مردم نذورات خود را به مشهد می فرستادند که با تدبیر حجت الاسلام رییسی این نذورات به خود استان ها وشهرها برگشت و به نیازمندان داده می شوند.
فتحی نیا از جذب ۲۰۰ خادم یار رضوی در خوزستان خبر داد و تصریح کرد: ۲۰۰ زائر اولی هم به مشهد مقدس به زودی مشرف می شوند.
وی با اشاره به این که تیم پزشکی به بخش غیزانیه اهواز جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی اعزام شده است، ادامه داد: ۷۸۷ نفر توسط پزشکان متخصص و ۴ هزار نفر هم توسط پزشکان عمومی ویزیت و درمان شدند.
جانشین رییس دفتر آستان قدس رضوی در خوزستان بیان کرد: تاکنون ۴۵ خادم یار رضوی در دانشگاه امیرالمومنین آموزش های مورد نیاز ضمن خدمت را فرا گرفته اند.
فتحی نیا با بیان اینکه از ۶۰۰ بیمار بستری و زمین گیر نیز بازدید شد، گفت: در این بازدید ها هدایایی به رسم تبرک به این بیماران اهدا شد.