به گزارش خوزپرس از اهواز، غلامرضا شریعتی عصر امروز شنبه در جلسه ستاد بحران خوزستان اظهار کرد:  به هر حال این مقره ها سختی کار را نشان می دهد ولی همین خاک ها بر سر مردم هم باریده و به عنوان موجود زنده تحمل کردند. وقتی ریه ها تحمل آن را نداشتند ولی ارگان های مختلف بدن مردم آنها را با صبوری به خاطر نظام تحمل کردند. حتی در ۲۲ بهمن به این شکل باشکوه پای کار آمدند.

وی افزود: در عین حال که خوزستان این همه نعمت دارد ولی انتظار بر این است که ابتدا مشکلات خودش حل شود و در مسائل سختی و سنگینی حداقل امکاناتی که هست به کمک حل مشکلات بیایند. در وضعیت عادی برق برای مردم لازم است و اکنون طوری شده که درمان، ارتباطات تلفنی و کل زندگی مردم با برق عجین شده است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: خوزستان صنعت بزرگتری دارد و در عین حال آسیب پذیرتر هم هست و در مقابل مشکلاتی که می تواند مردم را تحت فشار قرار دهد هم در این استان بیشتر است.

شریعتی ادامه داد : وزیر نیرو و معاون اول رئیس جمهور اعلام کردند که در خوزستان برای حل مشکلات چند وقت اخیر بحث هزینه نباید مطرح باشد. در عین مضایق مالی جدی دولت و وزارت نیرو تأکید بر انجام کارهای لازم در خصوص تغییر شبکه های برق استان داشتند که وزیر نیرو امروز دستور داد تا خارج از لحاظ مراحل قانونی و ترک تشریفات بدون فوت وقت کارهای لازم و تصمیمات اخذ شده را انجام دهند.

وی گفت: مقرر شده تا بین ۵۰ تا ۶۰ مگاوات ظرفیت برق اضطراری برای خوزستان در نقاط مختلف ایجاد شود. بنا شد ۳۰ درصد از مقره های شبکه های برق را سیلیکون پاور کنند که باید نقاط را با اولویت بندی تعیین کنند.

استاندار خوزستان با اعلام اینکه حدود ۷۰ پست تیاف یا پست موقت داریم که ناپایدار هستند، گفت: بیشترین پست های موقت کشور در استان خوزستان هستند که باید آنها را به پست های دائم تبدیل کنند. مقرر شده تا برق منطقه ای خوزستان ۱۸۹ میلیون یورو وام از بانک توسعه اسلامی دریافت کند و این اعتبار در قالب تسهیلات باعث بهبود وضعیت شود.

شریعتی بیان کرد: با توجه به پیش بینی های هواشناسی روز دوشنبه و سه شنبه این هفته بارندگی شدید داریم، بنابراین از تمامی فرمانداران و دستگاه های اجرایی تقاضا دارم که برای بارندگی های اواسط هفته آمادگی لازم را داشته باشند و کارهای لازم را از اکنون انجام و پیش بینی های مربوطه را هم انجام دهند.