به گزارش خوزپرس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محسن شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار علمی و آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، با توصیه به دانشجویان جدیدالورود برای به‌کارگیری همت بلند جهت دستیابی به مدارج بالای علمی، اظهار کرد: ساخت کشور در گرو تلاش نخبگان و عالمان جامعه است که جامعه دانشگاهی بخشی از جامعه هستند. نباید دانشجویان هدف خود را از تحصیل در دانشگاه تنها گرفتن یک مدرک قرار دهند بلکه باید دستیابی به مدارج بالا و به‌کارگیری آموخته‌ها در راستای رشد و توسعه کشور را به‌عنوان افق چشم‌انداز خود تعیین کنند.

 

وی افزود: دوران دانشجویی آغاز فصل جدیدی در زندگی یک جوان است؛ البته ورود به عرصه دانش و رشد علمی ورود به فصل جدید هر انسانی است و بنابراین باید دانشجویان قدردان و شاکر این نعمت باشند زیرا شکرگذاری نعمت را گسترده و ماندگار می‌کند.

 

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به راهکارهای دستیابی دانشجویان به موفقیت علمی، خاطرنشان کرد: علم به آسانی و راحتی به‌دست نمی‌آید و باید سختی‌ها، محرومیت‌ها و محدودیت‌ها را به جان خرید تا به مراتب بالای علم دست یافت.

 

شفیعی افزود: دانشجویان باید در مسیر علم کمر همت را ببندند، تلاش فراوان کنند، از خداوند استمداد بطلبند، در آموختن و پرسیدن حریص باشند و این نکته را در نظر داشته باشند که همه ظرفیت وجودی‌شان را به کسب علم اختصاص دهند تا علم بخشی از وجودش را به آن‌ها بدهد.

 

وی درخصوص کسب علم بدون توجه به تهذیب و اخلاق، اظهار کرد: چنین علمی نه تنها مفید نیست بلکه ضررهای اساسی به همراه می‌آورد بنابراین دانشجویان باید در کنار علم‌آموزی به کسب معنویت و آراستگی اخلاقی هم بپردازند.

 

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با بیان این‌که همه مردم در قبال جامعه دارای تکالیفی هستند و قشر دانشجو نیز همچنان که دارای حقوقی است، تکالیفی نیز بر عهده دارد، ادامه داد: حق و تکلیف به‌هم مرتبط هستند بنابراین انتظار می‌رود به میزانی که جامعه رو به تعالی و کمال می‌رود، دانشجویان نیز در این مسیر ایفای نقش کنند و نسبت به پیرامون خود بی‌تفاوت نباشند؛ دست‌هایی وجود دارد که قصدشان القای روح بی‌تفاوتی به دانشجویان و جوانان است که این عامل رکود و عقبگرد است.

 

شفیعی با اشاره به مطالبه رهبر از حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، گفت:  امروز جهاد علمی مطالبه‌ی رهبر از حوزه‌ها و دانشگاه‌هاست زیرا تا زمانی که جامعه‌ای در مسیر رشد علمی حرکت نکند، نمی‌تواند از حیثیت خود دفاع کند. جوان‌های ما در صحنه‌های گوناگون نقش اساسی ایفا کردند و امروز نیز باید با مشارکت در جهاد علمی و توسعه علمی کشور فردای درخشانی برای خود و جامعه رقم بزنند.

 

وی به بیان شباهت‌ها و تفاوت‌های دانشجویان امروز و دیروز پرداخت و تصریح کرد: بخش مشترکات غیرقابل انکار است که از آن جمله می‌توان به خصیصه‌های رشد و کمال‌طلبی، آزاد اندیشی و فطرت پاک و معرفت‌طلب اشاره کرد که بخشی از ویژگی‌های مشترک هر نسل در دهه­های گوناگون است؛ تردیدی نیست که قالب‌ها، برداشت‌ها و نگاه‌ها در هر دوره‌ای با تفاوت‌هایی همراه است که تفاوت در قالب‌ها و روش‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند.
انتهای پیام