به گزارش خوزپرس از اهواز، محمدرضا کرمی نژاد در گفت و با ایسنا، در خصوص بارش‌های امروز ۲۲ اسفندماه در کلانشهر اهواز و آبگرفتگی‌ها اظهار کرد: علی رغم بارش بیش از ۱۱ میلیمتری باران در کلانشهر اهواز و روند ادامه‌دار بارندگی اما مشکل خاصی در بحث آبگرفتگی شهر وجود ندارد.

وی افزود: در گذشته وقتی به این شکل بارندگی رخ می‌داد شاهد آبگرفتگی در بسیاری از نقاط کلانشهر اهواز بودیم اما اکنون شرایط بسیار بهتر شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: در بازدیدهایی که از ساعت‌های ابتدایی امروز از مناطق غربی و شرق اهواز انجام شده شاهد شرایط مطلوبی در خیابان‌ها هستیم. در برخی از نقاط آبگرفتگی‌هایی وجود دارد که با فعال شدن پمپ‌ها مشکل این نقاط نیز تا چند ساعت آینده حل می‌شود.

کرمی نژاد عنوان کرد: در بسیاری از مناطق اهواز که در گذشته در اثر بارش‌ها دچار آبگرفتگی شدید می‌شدند با اقداماتی که در بحث اجرای طرح فاضلاب صورت‌گرفته اکنون وضعیت بسیار بهتر شده و مناطقی نیز که اندکی دچار آبگرفتگی بودند به سرعت مشکلشان در حال حل شدن است.

وی افزود: در اهواز ۷ یا ۸ ماه کار باید انجام شود تا این مساله آبگرفتگی پس از بارش‌ها برای همیشه حل شود. با انجام اقدامات موردنظر به ویژه در خیابان‌های اصلی قطعا پیشرفت فیزیکی طرح فاضلاب به سرعت بالا می‌رود و این مساله در حل مشکل آبگرفتگی و دفع آب‌های سطح و فاضلاب بسیار موثر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: در مجموع با توجه به همه اقدامات انجام شده در بحث اجرای طرح فاضلاب اهواز شرایط در زمینه آبگرفتگی خیابان‌ها مطلوب است و جای نگرانی نیست. در حال حاضر همه ایستگاه‌های پمپاژ فعال هستند و هیچ مشکلی برای دفع آب‌های سطحی و فاضلاب در اهواز وجود ندارد.