به گزارش خوزپرس به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، عاطفه رشنویی در جریان بازدید و پایش میدانی محمدحسین ارسطوزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از محوطه میراث جهانی چغازنبیل گفت: در هفته‌های گذشته یک تعرض نافرجام به بخشی از دیواره ضلع جنوب غربی وارد شد که با هوشمندی یگان حفاظت مستقر در محوطه از تخریب جدی مجموعه جلوگیری به عمل آمد.

او ادامه داد: متعرضین که با نیت قبلی و به قصد ضربه زدن به این بنای تاریخی وارد محوطه شده بودند، پس از آسیب رساندن به بخشی از دیواره، با ورود نگهبان به سرعت محوطه را ترک کرده و متواری شدند. به دنبال این اتفاق بلافاصله موضوع به مراکز انتظامی گزارش و پرونده قضایی در همین رابطه تشکیل و هم‌اکنون نیز در حال پیگیری حقوقی است.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه ضمن اشاره به بررسی های صورت گرفته به دنبال وقوع این تعرض تصریح کرد: در بازدید کارشناسی اولیه احتمال سرقت نیز مورد بررسی قرار گرفت که در ادامه بررسی مستندات فتوگرامتری و وضع موجود بنا مشخص شد این اقدام بیشتر جنبه تخریبی داشته و هیچ گونه سرقتی صورت نگرفته و خبر منتشرشده تحت عنوان سرقت آجرهای کتیبه‌دار چغازنبیل خلاف واقع است.