به گزارش خوزپرس به نقل از ایرنا، علی فرهمند پور روز دوشنبه در جریان تور رسانه ای خبرنگاران برای بازدید از ظرفیت‌های اقتصادی دزفول افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در راستای جهاد تبیین، باید دستاوردهای انقلاب در طول ۴۴ سال در دزفول را تبیین کنیم.
وی بر ضرورت بیان واقعیت‌ها تاکید کرد و ادامه داد: رسانه‌ها باید ضمن خودداری از سیاه نمایی رسالت مطالبه گری خود را داشته باشند.
فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه سهم هرکس در جهاد تبیین مشخص است، اظهارکرد: دفاع از نظام، دین، قانون و اعتقادات کم هزینه است.

 

فرماندار ویژه دزفول همچنین در جریان بازدید از کارخانه فولاد روهینا جنوب، این کارخانه را یکی از کاخانه های مطرح و استراتژیک کشور دانست و گفت: همیشه اشتغالزایی مطرح می‌شود ولی پایداری اشتغال مهمتر از ایجاد اشتغال است.
فرهمندپور افزود: حدود ۶ ماه پیش به علت ضرری که به شرکت فولاد روهینا وارد شده بود قرار بود ۵۰ نفر از نیروهای شرکت تعدیل شوند ولی با رایزنی با رییس شرکت نیروها حفظ شدند.

وی با بیان اینکه یکهزار و ۲۰۰ نفر در سه شیفت در کارخانه فولاد روهینا جنوب مشغول به کار هستند، افزود: این شرکت در تابستان مشکل برق و در زمستان مشکل گاز دارد ولی کارخود را ادامه می‌دهد.

فرماندار ویژه دزفول در بازدید از کارخانه خمیر مایه گفت: گره هایی جلوی کار تولید می آید که اگر دولت ورود نکند اشتغال کاهش می‌یابد.

وی وظیفه دولت را حمایت از طرح‌های اشتغالزا دانست و افزود: واحدهای تولیدی دزفول در سطح ملی و بین المللی مطرح هستند و اشتغالزایی خوبی ایجاد کرده اند.

فرهمندپور با اشاره به اینکه ۹۵ درصد تولیدات شرکت خمیرمایه دزفول به خارج صادر می شوند، گفت: تمام قطعات و دانش این شرکت بومی است.

فرماندار ویژه دزفول در جریان بازدید از کارخانه قند شهدای دزفول نیز گفت: کارخانه قند دزفول یکی از مجموعه های مهم منطقه است.
وی بر ضرورت تکمیل چرخه تولید در دزفول تاکید کرد و افزود: اکنون تمام ظرفیت تولید شکر و مواد اولیه قندی از چغندر است که باید چرخه های بالادستی و پایین دستی را در شهرستان فعال کنیم .
عبدالرضا محمدطالبی مدیر کارخانه قند شهدای دزفول نیز گفت: بعد از انقلاب تمام واحدهای تولید شکر در صنایع نیشکری احداث شده و هیچ واحد جدید تولید شکر و صنایع چغندر احداث نشده است.

وی افزود: کارخانه قند شهدای دزفول بزرگترین کارخانه قندی است که پس از انقلاب در حال احداث است.

محمد طالبی بیان کرد: این کارخانه در زمینی به وسعت ۵۰ هکتار در حال احداث است و در صورت تکمیل روزانه ۱۰هزار تن چغندر وارد و حدود یکهزارو ۲۰۰ تن شکر از این مجموعه خارج می شود.

وی ادامه داد: غیر از شکر محصولات دیگری چون ملاس و تفاله چغندرقند از کارخانه خارج خواهند شد که مواد دوم و سوم برای کارخانه خمیرمایه، خوراک دام یا موارد دیگر است.

محمدطالبی گفت: کارخانه قند شهدای دزفول با حدود ۴۷ درصد پیشرفت در حال ساخت است و قسمت عمده تجهیزات آن توسط یک شرکت معتبر وارد ایران شده و در حال نصب است.

وی با بیان اینکه قسمت های دیگر کارخانه نیز در حال سفارش گیری و تکمیل است، اظهار امیدواری کرد: این کارخانه ظرف ۲ سال آینده به بهره برداری برسد.

مدیر کارخانه قند شهدای دزفول بیان کرد: فصل بهار چغندرقند مورد نیاز کارخانه از ۱۵ تا ۱۹ هزار هکتار اراضی منطقه تامین می شود و در فصل دوم از چغندرقند نقاط سردسیر استفاده می شود.

وی افزود: این کارخانه پس از تکمیل به صورت مستقیم برای ۳۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت ضمن اینکه به صورت غیرمستقیم نیز اشتغالزایی زیادی خواهد داشت.

محمدطالبی با بیان اینکه بخشی از تجهیزات کارخانه بومی سازی شده است، گفت: در حال حاضر برای ساخت کارخانه ۴۰۰ نفر مشغول به کار هستند.

مدیر شرکت خرم پلاستیک ارتباط جنوب نیز در جریان بازدید تور رسانه گفت: حدود ۳۰ نفر به صورت سه شیفت در این کارخانه مشغول به کار هستند و روزانه ۱۰ تن سبد و نایلون تولید می کنند .
بهروز عباس نژاد با قدردانی از مسوولان دزفول که برای راه اندازی این شرکت سنگ اندازی نکردند به ویژه بانک تجارت، افزود: همکاری مسوولان باعث شد شرکت در سریعترین زمان راه اندازی شود.

وی ادامه داد: شرکت های رجایی و باهنر و کشاورزان صادرکننده محصولات کشاورزی از محصولات این شرکت خریداری می کنند.

عباس نژاد بیان کرد: دستگاه های موجود باید بروز شوند که درخواست می شود همکاری لازم در این خصوص صورت گیرد.
فرماندار ویژه دزفول در خصوص شرکت آبایان صنعت نیز گفت: این شرکت یکی از ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان است که در زمینه تولید پروفیل یوپی وی سی فعالیت می‌کند.
فرهمندپور با بیان اینکه این شرکت برای ۱۵۰ نفر اشتغالزایی دارد، گفت: محصولات این شرکت به عراق وافغانستان صادر می‌شوند ضمن اینکه برای صادرات محصولات به اوکراین و عمان نیز در حال مذاکره هستیم.
وی افزود: دزفول در حوزه انبوه سازی، شرکت های مطرحی دارد و انتظار می رود شهرستان و استان برای انعقاد قراردادهای ساختمان سازی و سایت اداری از محصولات شرکت آبایان استفاده کنند.
مدیر شرکت آبایان صنعت نیز گفت: ظرفیت شرکت آبایان پلیمر صنعت جنوب پارس هفت هزار تن در سال است که با اجرای طرح توسعه ظرفیت به ۳۰ هزار تن می رسد.
امید مهدوی با بیان اینکه تمام متخصصان بومی هستند، افزود: ۶۰ نمایندگی فعال در تمام کشور داریم و محصولات با توجه به نزدیکی به مرز عراق به این کشور صادر می شوند.
مهدوی خواستار حمایت برای توسعه صادرات شد و افزود: با اجرای طرح توسعه جدید، حدود ۳۰۰ نفر دیگر در این شرکت مشغول به کار شدند.
وی افزود: ماشین آلات در حال بارگیری هستند و طرح توسعه ظرف سه ماه آینده بهره برداری می شود.

شرکت گسترش امواج کرخه نیز یکی دیگر از کارخانه‌های بود که مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت.

این شرکت برای ۱۳۰ نفر در خط تولید رابط صوتی و رابط شارژر اشتغالزایی کرده و در فاز جدید تولید موس و کیبورد و آداپتور موبایل ۷۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

تور رسانه ای بسیج رسانه دزفول روز دوشنبه با حضور رسانه های دزفول برگزار شد.

خبرنگاران در این تور از شرکت خمیرمایه خوزستان، کارتن محمد، شرکت قند شهدای دزفول، شرکت خرم پلاستیک ارتباط جنوب، آبایان پروفیل، گسترش امواج کرخه، دوده فام و فولاد روهینا بازدید کردند.