به گزارش خوزپرس از اهواز، عبدعلی ناصری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تولید سالانه ۳۳میلیون لیتر الکل طبی و صنعتی در این شرکت افزود:طبق برنامه ریزی صورت گرفته ۴۵درصد کل تولید الکل طبی در این شرکت به عنوان مازاد مصرف داخلی صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه صادرات الکل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی هیچ خللی در بازار مصرف داخلی این فراورده بهداشتی ایجاد نخواهد کرد افزود: با توجه به فروکش کردن ویروس کرونا و کاهش مصرف الکل بهداشتی در داخل کشور ، شرایط مناسبی برای صادرات این فراورده باارزش فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در ادامه افزود:هم اکنون هیچ گونه کمبودی دربازار برای خرید الکل بهداشتی وجود ندارد و این شرکت به همه تعهدات خود برای تامین نیازهای شرکت های داخلی و داروسازی عمل خواهد کرد.

ناصری در ادامه به تامین شکر دارویی که در شرکت کشت و صنعت فارابی وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به میزان ۶هزار تن در سال تولید می شود اشاره کرد و افزود:همه تولید شکر دارویی این شرکت به قیمت مصوب به مصارف شرکت‌های داروسازی داخلی اختصاص دارد و هیچ برنامه‌ای برای صادرات شکر دارویی تنظیم نشده است.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به عنوان قطبِ تولید الکل طبی منطقه با تولید روزانه ۱۱۰ هزار لیتر الکل ۸۰ درصد الکل طبی مورد نیاز کشور را تامین می‌کند.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ، هشت شرکت تابعه شامل کشت و صنعت های نیشکری هفت تپه ، امام خمینی ، دهخدا ، حکیم فارابی ، دعبل خزاعی ، سلمان فارسی و امیرکبیرو میرزاکوچک خان دارد.

شرکت کشت و صنعت هفت تپه که پس از واگذاری به بخش خصوصی در سال ۱۳۹۴ با بحران های کارگری رو به رو بود در ۱۸مهرماه ۱۴۰۰ در نشست سران قوا به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذار شد.

شکر ، خوراک دام ، مایه خمیر ، الکل ، نئوپان و باگاس از مهمترین تولیدات شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است.