به گزارش خوزپرس از اهواز به نقل از مهر، سردار پاسدار احمد خادم سیدالشهداء شامگاه یکشنبه در آئین اهدای ۵۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان کم‌برخوردار شهرستان شادگان که به مناسبت هفته بسیج در این شهرستان برگزار شد، بیان کرد: هر سری جهیزیه شامل ۱۰ قلم کالا از جمله یخچال، فرش، اجاق گاز، جارو برقی، پنکه، لوازم آشپزخانه و ماشین لباسشویی است.

فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور افزود: نهادینه کردن ازدواج آسان، تشویق جوانان برای ازدواج به‌هنگام و کمک به نوعروسان نیازمند برای تشکیل زندگی از اهداف این برنامه است.

وی اظهار کرد: این میزان جهیزیه با محوریت تشویق جوانان به امر ازدواج و کمک به خانواده‌های کم برخوردار در چند مرحله امسال اهدا شد.

سردار خادم سیدالشهداء در ادامه با اشاره به تولید خرما در شادگان گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر نهر در جنوب غرب خوزستان از ابتدای سال لایروبی شده تا کیفیت، کمیت و تولید خرما در این منطقه افزایش یابد.

وی با اشاره به تولید ۲ هزار و ۲۵۶ تن خرما در سال جاری در خوزستان خبر داد: بیش از ۵۰۰ هکتار از نخلستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان توسط قرارگاه کربلا تسطیح شده است.

وی گفت: همچنین سپاه در انتقال تولیدات خرمای منطقه برای عرضه و فروش در نمایشگاه‌های مختلف از جمله تهران مشارکت کرده که این امر در فروش محصولات بسیار تأثیرگذار بوده است.

فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور تصریح کرد: همچنین چندین بالابر نخل توسط کارشناسان سپاه ساخته شده تا در تولید و کیفیت خرما مؤثر باشد.