به گزارش خوزپرس به نقل از  ایسنا، مجموعه عکس‌های «دو بال پروانه» و «شاهزاده صورتی» از شایان حاجی‌نجف به عنوان فینالیست عکاس ایرانی به شانزدهمین فستیوال بین‌المللی عکاسی خبری لیتوانی (VILNIUS Photo Circle) راه یافت.

این عکاس ایرانی در بخش عکاسان زیر ۳۰ سال با ارایه ۲ مجموعه عکس با ۲ روایت مختلف از زندگی کودکان مبتلا به سرطان، دشواری‌ها، امید به زندگی، مرگ و… به عنوان فینالیست معرفی شده است.

وی که متولد سال ۱۳۷۲ در اهواز است مجموعه عکس «شاهزاده صورتی» را درباره تحقق آروزی کودکی مبتلا به سرطان به نام «پرند» کارکرده است پرند هشت ساله آرزوی پوشیدن لباس شاهزاده‌ای به رنگ صورتی ‌را داشت که تحقق آرزوی این کودک توسط یک مجموعه خیریه در اهواز موضوع مجموعه عکس این عکاس شد.

مجموعه عکس «دو بال پروانه» نیز روایت دیگر از زندگی یک کودک مبتلا به سرطان به نام «زهرا» است که در مسیر مبارزه با این بیماری به ‌رغم داشتن امید بسیار به زندگی جان خود را از دست می‌دهد.

شانزدهمین فستیوال بین‌المللی عکاسی خبری لیتوانی و نمایشگاه آثار این فستیوال ۱۸ نوامبر (۲۷ آبان ۱۴۰۱) در پایتخت کشور لیتوانی در شهر ویلنیوس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام