به گزارش خوزپرس به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت غرب اهواز دکتر شایسته شمی پور سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: بالا بودن شاخص سطح سلامت افراد یک جامعه در گرو حفظ ایمنی، بهداشت و کیفیت مواد غذایی است.

وی افزود: رعایت بهداشت مواد غذایی در مراحل تهیه، تولید، توزیع و عرضه موجب می‌شود تا ماده غذایی سالم با کیفیت بالا به دست مصرف کننده برسد.

 

شمی پور بهداشت مواد غذایی را رعایت همه موازین در تولید، فرآیند نگهداری و عرضه مواد غذایی برای عرضه ماده غذایی سالم و با کیفیت بالای بهداشتی میان مصرف کنندگان عنوان کرد و ادامه داد: پدیده جهانی شدن و افزایش مسافرت‌ها و توسعه گردشگری و همچنین افزایش مصرف غذا در خارج از منزل در جوامع مختلف، بیماری‌های منتقله از غذا را به عنوان یک مشکل بهداشتی جهانی مطرح کرده است.

 

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز می‌گوید: بر همین اساس، از ابتدای امسال تا کنون، کارشناسان سلامت محیط بیش از ۳۰۰ مورد نمونه برداری مواد غذایی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی زیر پوشش این مرکز انجام و پس از آنالیز و انجام آزمایش‌ها و کار‌های اصلاحی، برای موارد نامطلوب و صنوف متخلف پرونده قضایی تشکیل شد.

 

این مقام مسئول در پایان به شهروندان توصیه کرد از خرید موادغذایی از دوره گردان مواد غذایی و واحد‌های صنفی که مورد تایید مراجع بهداشتی نیستند خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در اصناف مواد غذایی به ویژه اصناف حساس همچون رستورانها، قنادیها، فست فودها، نان فانتزی و.. مراتب را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.