به گزارش خوزپرس از اهواز، صادق خلیلیان روز جمعه در آیین بهره برداری طرح آبرسانی غدیر در محل اجرای طرح از اختصاص ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای پشتیبانی از تولید خبر داد و گفت: نرخ رشد اقتصادی خوزستان طی یک سال ۲ برابر شده و از ۲.۸ درصد به ۵.۹ درصد رسیده است.

وی با اشاره به کاهش ۱.۳ درصدی نرخ بیکاری افزود: به دنبال این هستیم که تا پایان سال ۶۰ هزار شغل ایجاد کنیم که تا مردادماه ۲۰ هزار شغل ایجاد شده است.

استاندار خوزستان بیان کرد: این درحالی است که سال گذشته در مجموع ۲۲ هزار شغل ایجاد شد که اغلب آن هم در دولت سیزدهم تحقق یافت.

افزایش ۵۰ درصدی صادرات غیرنفتی در خوزستان

خلیلیان با بیان اینکه اقدامات خوبی در چارچوب سفر رئیس جمهور به خوزستان رقم خرود است، گفت: صادرات غیرنفتی در خوزستان ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی بهره برداری از کارخانه روغن کشی و صنایع جانبی خلیج فارس در بند امام را یادآور شد و افزود: فازهای دوم و سوم این طرح بهره برداری و تولید این کارخانه سه برابر شد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه طرح بزرگ پرورش میگوی هندیجان با رفع مشکل برق بهره برداری می‌شود، اظهارداشت: در یک سال دولت فعالیت انقلابی، یکهزار و ۲۲ طرح در استان خوزستان یا بهره برداری و یا کلنگ زنی شده‌اند.

وی مجموع اعتبار  این طرح‌ها را ۱۰۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این موضوع باعث شده نهضت بزرگی در اجرای طرح‌ها و افزایش تولید در خوزستان شاهد باشیم.

خلیلیان با اشاره به احداث نزدیک به ۲۴ خانه بهداشت و مرکز بهداشتی بیان کرد: ساخت خانه هنرمندان خوزستان به اتمام رسیده و ۲ فرهنگسرا نیز احداث شده است.

فعال شدن برخی طرح‌های راهسازی خوزستان بعد از ۳۰ سال

خلیلیان با ارائه گزارشی از طرح های راهسازی خوزستان گفت: برخی راه‌های اصلی ما نظیر دهدز و استان چهار محال و بختیاری و سمت بهبهان و استان کهگیلویه ۳۰ سال مانده بودند که در طرح‌های مصوبات سفر رئیس جمهور اعتبار گرفتند و فعال شدند.

وی با بیان اینکه برخی از این طرح‌ها چندین سال غیرفعال بودند که دوباره فعال شدند، افزود: طرح‌های راهسازی که ما را به استان‌های شرقی کشور متصل می‌کنند اهمیت فراوانی دارند.

استاندار خوزستان بیان کرد: افتتاح و بهره برداری جاده جریک مابین مسجدسلیمان و ایذه راه ۱۴۶ کیلومتری را به ۸۲ کیلومتر کاهش داد.

وی افزود: ظرف مدت چهار ماه با یک مسیر شکافی و زیرسازی در گردنه جریک، این طرح اجرا و در این دولت مورد بهره برداری قرار گرفت البته هنوز هنوز از نظر ایمنی و علائم راه روی آن کار می‌کنیم.

خلیلیان گنجانده شدن ۱۰ بیمارستان در مصوبات سفر رئیس جمهور را یادآور شد و گفت: بیمارستان علوی آبادان به اتمام رسیده و آسانسورهای بخش آن در مرحله تایید استانداردها است که بعد از این کار ظرف هفته‌های آینده بهره برداری می‌شود.

وی مگا آی سی یو بیمارستان گلستان اهواز را در خاورمیانه بی‌نظیر خواند و افزود: این بخش در همین دولت کلنگ زنی و بهره برداری شد.

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم آگاه شدن مردم از دستاوردها اظهارداشت: اورژانس بیمارستان مادر رامهرمز نیز آماده شده است.