به گزارش خوزپرس به نقل از ایرنا ، علیرضا ورناصری دوشنبه در نشست خبری که در محل اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد اظهارداشت: شهرستان های مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل با محرومیت‌های متعددی روبرو هستند که با این وجود به واسطه پیگیری‌های صورت گرفته، ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در منطقه روند روبه رشدی پیدا کرده است.

وی ادامه‌داد: یکی از مهمترین چالش‌های این شهرستانها، نبود مراکز درمانی مناسب است که با تلاش‌ها و همکاری‌های صورت گرفته، علاوه بر ایجاد بیمارستان در منطقه، تعداد تخت‌های بیمارستانی نسبت به ۲ سال گذشته از رشد چشم‌گیری برخوردار شد.

ورناصری با تاکید بر اینکه همواره جذب و استقرار پزشکان متخصص در برخی از مراکز درمانی پیگیری می‌شود، گفت: بعد از دوره نقل انتقال پزشکان، در مراکز درمانی این شهرستان‌ها شاهد پزشک متخصص خواهیم بود.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل اضافه‌کرد: در راستای گسترش خدمات بهداشت و درمان در این شهرستان ها، مجوز ایجاد دانشکده پزشکی صادر شده و قطعا با راه‌اندازی آن، تحول اساسی در این زمینه رقم زده می‌شود.

وزارت نفت نسبت به دیگر وزارتخانه‌ها عملکرد بهتری در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این نشست به اهمیت انجام مسئولیت‌های اجتماعی صنایع ویژه مناطق پیرامونی اشاره‌ کرد و گفت: شهرهای مسجدسلیمان، لالی و هفتکل از جمله مناطق نفتی کشور هستند که نیازمند توجه هرچه بیشتر وزارت نفت در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت نفت نسبت به دیگر وزارتخانه‌های دولت، عملکرد بهتری در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی دارد، گفت: قانون مسئولیت‌های اجتماعی سال‌ها است که از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب و ابلاغ شده است اما به جز مجموعه وزارت نفت، دیگر دستگاه‌های اجرایی، عملکردی نداشته‌اند.

ورناصری به زلزله سال ۱۳۹۸ شهرستان مسجدسلیمان اشاره‌کرد و گفت: وزارت نفت در جریان این حادثه، خدمات قابل قبولی ارائه کرده که با این وجود روند آن باید بصورت مستمر ادامه پیدا کند.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل بیان‌داشت: به واسطه این حادثه، تلاش‌ها و اقدامات مختلفی در منطقه محروم مسجدسلیمان صورت گرفته که بخش قابل توجهی از آن در قالب مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت بوده است.

وی بیان‌داشت: روند بازسازی مسجدسلیمان در دوره‌ای با کندی همراه بود اما با این وجود، مناطق حادثه دیده فرصت بازسازی پیدا کردند و علاوه بر این نیز بیش از ۹۵۰ واحد مسکونی آوار شده جابجا شدند.

ورناصری با تاکید بر اینکه برآوردهای اولیه مربوط به خسارت مناطق حادثه دیده در ابتدا ناقص بوده است، گفت: بعد از برآوردهای کارشناسی، بازسازی ۲ هزار واحد دیگر در دستور کار قرار گرفت که فرآیند آن در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار دارد.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل خاطرنشان کرد: اقدامات صورت گرفته در منطقه نسبت به گذشته روند مطلوبی دارد، اما همچنان با شرایط ایده آل، فاصله زیادی داریم.

انتقاد از نبود ثبات مدیریتی در پتروشیمی مسجدسلیمان

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به نبود ثبات مدیریتی در مجموعه پتروشیمی مسجدسلیمان انتقاد کرد و گفت: صندوق بازنشستگی کشوری سهامدار عمده این واحد صنعتی است و در ابتدای امسال طی اقدامی عجولانه، مدیرعامل جدیدی را تعیین کرد و پس از یک ماه نیز مجددا مدیرعامل دیگری را بکار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در این بین مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری تخلفاتی را به مدیرعامل سابق این پتروشیمی که سازنده، سهامدار و بهره‌بردار آن بود نسبت داد، گفت: به عنوان نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل از مدیریت بومی این پتروشیمی دفاع می کنم و این درحالی است که تاکنون هیچ ادعایی از سوی مجموعه صندوق بازنشستگی در مراجع قضایی نه مطرح و نه اثبات شده است.

ورناصری افزود: اقدامات و موانع ایجاد شده از سوی صندوق بازنشستگی، طرح احداث پتروپالایش “بختیاری” را با موانع جدی روبرو کرده است و عملا این طرح در هاله‌ای از ابهام به‌سر می‌برد.

نمایندگان خوزستان طرح تحقیق و تفحص از وزارت نیرو را امضا کرده‌اند

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل همچنین به موضوع طرح تحقیق و تفحص از وزارت نیرو اشاره‌ کرد و گفت: این طرح با امضا دیگر نمایندگان مردم استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید تا درخصوص انتقال آب بین حوزه‌ای از سرشاخه‌های رودخانه کارون بررسی‌های لازم انجام شود.

وی بیان‌داشت: این طرح، قطعا حقوق مردم خوزستان برای دریافت حقابه مورد نیاز را محقق خواهد کرد و شرایط پیش آمده در زمینه‌های محیط زیست، کشاورزی، صنعت و شرب استان را با تغییرات کاربردی همراه خواهد کرد.

عضو مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این نشست به عقب ماندگی های پیش آمده در استان اشاره‌ کرد و گفت: با وجود نقش خوزستان در پیشران اقتصادی کشور، اما متاسفانه توجه لازم به این استان صورت نگرفته است.

وی بر ضرورت جبران این عقب ماندگی‌ها تاکید کرد و گفت: مجموعه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی تلاش دارند تا در قالب تدوین برنامه هفتم توسعه کشور، به جبران بخشی از عقب ماندگی‌های موجود استان توجه لازم صورت گیرد.