به گزارش خبرنگار خوزپرس، علی حسن‌زاده در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به اینکه این برنامه در جمعیت ۱۵ تا ۴۵ سال در تمام استان‌های کشور فعال است، اظهار کرد: این دوره آموزشی از دی‌ماه امسال آغاز شده و تا پایان سال جاری ادامه دارد.

 

وی، هدف از این برنامه آگاه‌سازی افراد درباره عوامل ایجاد معلولیت‌ها و آموزش چگونگی پیشگیری از آنها و ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺭﻓﺘﺎﺭﻫﺎی زیان‌بخش ﺍﻓﺮﺍﺩ اعلام کرد و افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سال 98 برنامه آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها پس از دو سال از نو در سطح زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی آغاز به کار کرد.

 

حسن‌زاده با اشاره به  اینکه برنامه کشوری آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها از سال ۷۵ با هدف افزایش آگاهی جامعه درباره معلولیت‌های شایع و راه‌های پیشگیری از آنها شکل گرفت، بیان کرد: این دوره شامل سلامت و پیشگیری از بیماری و معلولیت، سلامت دستگاه عضلانی- اسکلتی ، سلامت بینایی و شنوایی ، ژنتیک و مشاوره ژنتیک و ﭘﻴﺸﮕﻴﺮی ﺍﺯ ﺣﻮﺍﺩﺙ اعم از ترافیکی و غیرترافیکی است.

 

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان گفت:  همه مربیان دوره که شامل پزشک عمومی، کارشناس بهداشت و کارشناس روانشناسی هستند که پس از گذراندن دوره آموزشی و توجهی انتخاب شده‌اند.

 

به گزارش خبرنگار مهر خوزپرس، 28 هزار و 610  زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان خوزستان قرار دارند.