به گزارش خوزپرس از اهواز، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان گفت : در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران در شهرداریها تاکنون ٢ دستورالعمل ابلاغ شده است. دستورالعمل اول با عنوان «بند “و” ماده ۴۴ قانون برنامه ششم توسعه» که در اواخر سال ۹۹ ابلاغ گردید و صرفا مختص نیروهای قراردادی و رابطه استخدامی با شهرداریها بوده و دستورالعمل دوم با عنوان «بند “د” تبصره ٢٠ قانون بودجه سال ١۴٠٠» که در ابتدای سال جاری ابلاغ شد و کلیه پرسنل قراردادی، شرکتی، حجمی و طرحی را نیز شامل می شود.

دکتر مهراب فلسفی زاده ادامه داد : بدین منظور اداره کل امور شهری استانداری خوزستان در راستای اجرای قوانین مذکور، پس از ابلاغ و مکاتبه فوری با شهرداریهای سراسر استان، اقدام به برگزاری جلسات مکرر و متعددی جهت تسریع در اجرای این دستورالعمل ها نمود.

وی خاطرنشان کرد : در رابطه با «بند “و” ماده ۴۴ برنامه ششم توسعه» تعداد ۴١ شهرداری اقدام به ارسال پرونده های افراد واجد شرایط نموده که بالغ بر ٣٧٠ پرونده را در دو بخش کارمندی و کارگری شامل می‌شود. پرونده های دریافتی پس از بررسی توسط این اداره کل، جهت تکمیل فرآیند قانونی مربوطه به هسته گزینش ارسال شده که از این تعداد تاکنون ١۶٣ پرونده مورد تایید و ٢٠٧ پرونده دیگر نیز در حال بررسی و رسیدگی نهایی است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان افزود : درخصوص «بند “د” تبصره ٢٠ قانون بودجه سال ١۴٠٠» که مشمولین بند ” و ” را نیز در بر می گیرد تاکنون ١٠٩٢ پرونده از ۶٢ شهرداری استان دریافت شده که ۵۶١ مورد آن توسط این اداره کل بررسی و به هسته گزینش ارسال گردیده و سایر پرونده ها نیز در حال بررسی و رسیدگی می باشند.

دکتر فلسفی زاده در پایان گفت : لازم به ذکر است اجرای قوانین فوق الذکر شامل خانواده های شاهد، جانبازان و آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و جانبازان، فرزندان و همسران آزادگان، اسرا و خواهر و برادر شاهد، رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه (و یا ٩ ماه وظیفه) در جبهه ها و همسر و فرزندان آنان می‌گردد و اداره کل امور شهری استانداری خوزستان طی هماهنگی با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نسبت به رفع ابهامات موجود در این خصوص به بررسی پرونده های دریافتی پرداخته است.
به گزارش خوزپرس از اهواز، بعد از سپری شدن سال ها انتظار برای اولین بار است که اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان برای تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگری در شهرداری ها اینگونه اهتمام به خرج داده است که جای تقدیر و تشکر دارد.