سید هدایت الله موسوی در گفت‌وگو با خوزپرس اظهار کرد: عشایر نقشی مهم و سازنده در تولید، تنظیم گوشت و فراورده‌های دامی استان خوزستان دارند.

وی به افزایش قیمت زنجیره تولید گوشت و خشک‌سالی اخیر در استان خوزستان اشاره کرد و افزود: طرح حمایت از عشایر خوزستان با هدف تنظیم و حمایت از تولید گوشت قرمز آغاز شد.

مدیرکل امور عشایر استان خوزستان، عنوان کرد: با اجرای این طرح، گوشت مازاد عشایر استان خوزستان با قیمت مصوب و مطابق با دستورالعمل ابلاغی از عشایر استان و با همکاری تعاونی‌های عشایری خوزستان خریداری می‌شود.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح، گوشت قرمز خالص و همچنین دام زنده مازاد از عشایر استان خوزستان به صورت تضمینی خریداری و بهای آن در کم‌ترین زمان ممکن به عشایر استان پرداخت می‌شود.

موسوی بیان کرد: طرح حمایت از عشایر خوزستان برای نخستین بار در استان و با هدف حمایت از عشایر و تقویت تولید، تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز و حمایت از مصرف‌کنندگان این محصول مهم غذایی اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: میزان خرید تضمینی گوشت مازاد از عشایر شهرها و روستاهای مختلف استان در این طرح محدودیتی ندارد و امور عشایر استان آمادگی لازم در این زمینه برخوردار است.

مدیرکل امور عشایر استان خوزستان افزود: همچنین با اجرای این طرح و به ازای هر کیلوگرم گوشت قرمز سه کیلوگرم نهاده دامی با تعرفه مصوب و یارانه‌ای، مطابق دستورالعمل ابلاغی و با هماهنگی معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی به عشایر استان خوزستان ارائه می‌شود.

موسوی تصریح کرد: عشایر برای اطلاع از بخش‌های مختلف این طرح به اتحادیه‌های عشایر استان خوزستان در محل استقرار خود مراجعه و از مزایای ویژه این طرح استفاده کنند.