پیمان جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار خوزپرس از اندیمشک، اظهار کرد: آب و برق همه باشگاه‌ها و امکان ورزشی که اقدام به فعالیت کنند، قطع خواهد شد.

وی، برگزاری هر گونه مراسمی را در سطح شهرستان اندیمشک ممنوع دانست و افزود: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی، شهروندان حتماً از حضور در تجمع و مراسم‌های عزا و عروسی پرهیز کنند.

فرماندار اندیمشک، بر لزوم اجتناب از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی تأکید کرد و گفت: دورهمی‌های خانوادگی عامل اصلی گسترش ویروس کرونا در شهرستان اندیمشک است.

وی افزود: همه مشاغل گروه دو، سه و چهار در اندیمشک تعطیل است و این مشاغل اجازه فعالیت را تا اطلاع ثانوی نخواهند داشت و در صورت فعالیت حتماً پلمب می‌شوند.

جهانگیری تصریح کرد: دفترخانه‌ها ثبت ازدواج نیز پروتکل‌های بهداشتی را به طور کامل و جدی مورد توجه قرار دهند و آنها را به درستی رعایت کنند.

وی، خواستار برگزاری مراسم عقد با حداقل افراد شد و تأکید کرد: در صورت مشاهده رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی نسبت به پلمب دفاتر ثبت ازدواج اقدام خواهد شد.

رئیس ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا شهرستان اندیمشک اضافه کرد: با توجه به مصوبه ستاد کرونا مغازه‌های اجاره سیستم صوتی تحت هیچ شرایطی حق اجاره دادن سیستم صوتی را برای مراسم‌های عزا ندارند.

جهانگیری گفت: با توجه به شرایط کرونایی موجود و در صورت مشاهده اجاره سیستم‌های صوتی برای مراسم تا پایان پیک کرونا محل کسب متخلفان پلمب خواهد شد.

فرماندار اندیمشک با بیان اینکه طبق آمار اعلام شده توسط شبکه بهداشت بیش از نیمی از بیماران کرونایی بستری در بیمارستان امام علی اندیمشک سابقه حضور را در دورهمی‌های خانوادگی داشته‌اند، ادامه داد: از شهروندان درخواست می‌شود که در راستای حفاظت از خود و خانواده تحت هیچی شرایطی در دورهمی‌های خانوادگی حضور پیدا نکنند.