خوزپرس: سخنی بامردم فهیم شهرستان شوشتر به قلم اکبر عسکری

*حمایت از شایستگان در شورا ؛ حمایت از توسعه شهر دارالمومنین*

امروزه اکثر ماها در فضاهای مجازی که در دسترس همه افراد هست، نسبت به عقب ماندگی و مشکلات و معضلات محل سکونتمان واکنش سریع نشان می دهیم و به وضعیت موجود شهر و محل سکونتمان ابراز تأسف می کنیم و گویا همه به دنبال شهر ایده آل هستیم. اما این شهر به خودی خود شکل و نمود پیدا نخواهد کرد.
پیشرفت وتوسعه شهر قبل از هر اقدام یا تصمیمی نیاز به برنامه دارد؛برنامه هایی از قبیل تقویت گروه های فرهنگی، هنری، ورزشی.. و طرح های عمرانی در زمینه توسعه فضای سبز، بازگشایی معابر، ایجاد میادین وخیابان های جدید ، آسفالت کوچه ها ، اصلاح پیاده روها ، اصلاح تقاطع ها، اصلاح سیستم آبیاری اشجار و دهها طرح دیگر…در این راستا شورای اسلامی شهر به عنوان یک نهاد مدنی سیاستگذار برای شهرداری برنامه ریزی و تصمیم گیری می کند و شهرداری هم به عنوان مجری سیاست ها و تصمیمات اقدامات لازم راانجام می دهد….بنابراین موفقیت و پیشرفت در عملکرد شهرداری به عملکرد شورا هم مرتبط خواهد بود و بالعکس عدم موفقیت شهرداری در زمینه های مختلف به شورا هم ارتباط پیدا خواهد کرد.لذا اگر دلسوز شهر و کشور هستیم و اگر از وضعیت توسعه و پیشرفت شهر و منطقه ی خود انتقاد داریم ؛ پس همت کنیم وبیاییم نظام شایسته سالاری را جایگزین تفکرات سنتی خود نماییم ؛ چرا که در نظام شایسته سالاری بهترین افراد با بالاترین بازده و توانایی برای پیش برد کارها و حل مشکلات سعی و تلاش خواهند کرد.
بدون شک در این راستا قشرنخبگان، اصحاب رسانه، مدیران فضاهای مجازی، افراد تحصیل کرده وهمه و همه می توانند با یاری و مشارکت هم زمینه های تقویت افراد دلسوز، باایمان، توانا، دارای فکر و اندیشه خلاق و .. را فراهم کنند و برای انتخابات پیش رو این افراد را حمایت کنند و تعصب های دوستی، خویشاوندی و … که همیشه بر انتخابات شوراها سایه انداخته، تضعیف و جهت هر چه بیشتر توسعه شهر و برون رفت از این مشکلات و معضلات شهری تلاش کنند…
*شهر خوب ساختنی است نه یافتنی*