یادداشت سردبیر خوزپرس؛ مجتبی خلیلی: *

چند روزی است که استارت موج چهارم کرونا با ویروس جهش یافته یا همان کرونای انگلیسی در استان خوزستان آغاز و تداوم شرایط موجود روزهای سخت را برای آتیه نزدیک استان خوزستان متصور می‌کند.
در دروازه ورودی استان خوزستان، شهرستان اندیمشک با افزایش دو برابری مراجعین به مراکز درمانی در شهرستان اندیمشک با افزایش ۱۰۰ درصدی بستری‌ها در حوزه بیماران کرونا در اندیمشک روبرو هستیم.
 در شهرستان شادگان نیز وضعیت فراگیری کرونا در این شهرستان بحرانی و عامل اصلی در شرایط به وجود آمده در شهرستان شادگان بازار و اصناف است.
شرایط بحرانی که شهرستان شادگان با آن درگیر است، بازار و اصناف باید تعطیل شوند. در کنار تعطیلی بازار نیاز به همکاری و مشارکت مردم نیز به شدت احساس می‌شود.
شهرستان دزفول نیز دیگر شهر در استان خوزستان که با شناسایی دو مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در این شهرستان خبر از روزهای سخت در صورت تداوم شرایط موجود دور از ذهن نخواهد بود.
کرونای جهش یافته که از قدرت سرایت و کشندگی بیشتر برخوردار است و این دشمن مخفی از دیدگان، لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و هم‌افزایی در پرهیز از رفتارهای پرخطر را بیشتر نمایان خواهد ساخت.
مرگ کودک سه ماهه در شهرستان مسجد سلیمان نگرانی از ویروس کرونا را در خوزستان بیش از گذشته خواهد کرد، چرا که متاسفانه با ابتلای بیشتر افراد نسبت به روزهای گذشته افزایش یافته و اگر در شهرستان مسجد سلیمان رعایت نشود شاهد آغاز موج چهارم ویروس کرونا در این شهرستان خواهیم بود.
در محدوده جنوب غرب استان خوزستان نیز تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۱ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا ثبت و از ۲۹ آبان دو نفر از شهرستان خرمشهر و ۱۲۰ نفر از شادگان درگیر بیماری کرونا هستند.
عمق خطر و صدای هشدار و جیغ‌های بنفش کرونا زمانی به گوش می‌رسد که اندک‌اندک شهرهای خوزستان یک‌به‌یک قرمز می‌شوند و ۱۱ شهر استان خوزستان در شرایط قرمز قرار گرفتند.
عبور از شرایط خطیر موجود و قطع زنجیره کرونا از یک‌سوی نیازمند رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و از جهت دیگر نیازمند کاهش ترددها و حذف فاکتورهای تجمعی در استان خوزستان است.
سلامت اولین نیاز و قطعا مطالبه شهروندان خوزستان است. این مطالبه برحق با هم‌راهی و هم‌افزایی مجلس انقلابی، رسانه‌های مطالبه‌گر در کنار دولت تدبیر مانع از تاخت‌وتاز کرونای انگلیسی در استان خوزستان خواهد شد.
حال باید نظاره‌گر ماند و دید آیا سکوت نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در حوزه تعطیلی استان خوزستان در شرایط تاخت‌وتاز کرونای انگلیسی در خوزستان شکسته می‌شود.
آیا مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در کنار رسانه‌ها از خواسته شهروندان خوزستان برای تعطیلی و قرنطینه استان تا پایان موج چهارم کرونا و عبور از شرایط سخت ناشی از بیماری کرونا حمایت و لب‌ به سخن خواهند گشود.