پیمان جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار خوزپرس در اندیمشک، با بیان اینکه تدابیر و تمهیدات در حوزه قطع زنجیره انتقال کرونا تشدید خواهد شد، اظهار کرد: قطع زنجیره کرونا نیازمند مشارکت حداکثری شهروندان در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

وی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی خواست در این زمینه با جدیت وارد عمل شوند و فرهنگ‌سازی را برای مشارکت بیشتر مردم در راستای مقابله با کرونا در برنامه‌های روزانه خود قرار دهند.

فرماندار اندیمشک به لزوم مشارکت بیشتر مردم برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در این شهرستان اشاره و عنوان کرد: گشت‌های مشترک بازرسی برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در سطح شهرستان اندیمشک تشدید می‌شود.

تشدید نظارت‌ها بر اصناف و بانک‌ها

وی گفت: مردم باید از حضور در مراسم‌های عروسی و ختم خودداری و از حضور در تجمع‌ها و ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

جهانگیری با تأکید بر تشدید نظارت‌ها بر اصناف، ادارات، نهادها، بانک‌ها، سازمان‌ها و واحدهای صنفی، اظهار کرد: کارکنان ادارات ملزم به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌ها هستند و ارباب‌رجوع ادارات نیز باید از ماسک استفاده کنند.

وی اجرای طرح شهید سلیمانی را در شهرستان اندیمشک مطلوب و مثبت ارزیابی کرد و افزود: باید مصوبات ستاد کرونا شهرستان اندیمشک با قاطعیت اجرا شوند.

جهانگیری ادامه داد: افزایش حساسیت بین مردم برای رعایت اصول شیوه‌نامه‌های بهداشتی ضروری است و هرگونه غفلت سبب تهدید جدی سلامت عمومی می‌شود.

فرماندار اندیمشک تصریح کرد: با توجه به ازدحام مردم در بانک‌ها، باید رعایت اصول در این اماکن جدی‌تر گرفته شود.

همراهی عموم برای عبور از شرایط کرونایی

وی گفت: باید از برگزاری مراسم‌های عروسی، ختم و تجمع‌های پرخطر به طور حتم خودداری شود و در این زمینه برخورد قانونی خواهد شد.

جهانگیری با بیان اینکه حفظ سلامت مردم از مهم‌ترین اولویت‌ها برای شورای سلامت در اندیمشک است، عنوان کرد: همراهی و همدلی جمعی برای عبور از شرایط موجود ضروری است.

فرماندار اندیمشک گفت: مصوبات ستاد کرونا شهرستان لازم‌الاجراست و دستگاه‌های اجرایی باید با جدیت بیشتر برای مقابله با کرونا وارد عمل شوند.

اعمال قانون در ساعت‌های منع تردد شبانه

جهانگیری با تأکید بر لزوم اجرای دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا در ارتباط با حضور کارکنان ادارات در محل کار، تصریح کرد: محدودیت تردد در شب از ساعت ۲۱ الی ۴ صبح در اندیمشک اعمال می‌شود.

فرماندار اندیمشک با تأکید بر لزوم اعمال قانون در ساعت منع تردد شبانه در اندیمشک، گفت: تشدید نظارت بر اصناف، ادارات، نهادها، سازمان‌ها، بانک‌ها انجام شود.

به گزارش خوزپرس از اندیمشک، شهرستان اندیمشک در شمال استان خوزستان با افزایش دو برابری مراجعه بیماران کرونایی در روزهای اخیر به مراکز درمانی روبه‌رو شده است.