یحیی میثم در گفت‌وگو با خبرنگار خوزپرس در اندیمشک، اظهار کرد: وضعیت شهرستان اندیمشک در حالت زرد قرار دارد و شهروندان با رعایت شیوه‌نامه‌ها باید مانع از ایجاد موج جدید بیماری کرونا در روزهای زمستان شوند.

وی، قدرت ویروس جدید کرونا را بیشتر از گذشته دانست و افزود: با تأکید بر این نکته که قدرت درگیری و انتقال ویروس جدید کرونا به سنین پایین‌تر نسبت به گذشته افزایش یافته که در صورت عدم رعایت شیوه‌نامه‌ها می‌تواند مشکلاتی را در این شهرستان به وجود آورد.

سرپرست شبکه بهداشت اندیمشک، دورهمی‌های خانوادگی را عامل شیوع کرونا معرفی و عنوان کرد: شرکت در تجمعات، برگزاری مراسم شادی و عزا، ترددهای بین‌شهری و درون‌شهری از دیگر عوامل مهم در شیوع کرونا در شهرستان اندیمشک است.

وی با اشاره به اینکه میزان مراجعه‌کنندگان در حوزه ابتلاء به کرونا ویروس دو برابر افزایش یافته است، گفت: متأسفانه شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی موارد بستری ناشی از کرونا نسبت به یک هفته گذشته در شهرستان اندیمشک هستیم.

میثم تصریح کرد: پایش روزانه شرایط موجود برای حفظ سلامت جامعه در شهرستان توسط شبکه بهداشت و درمان در حال انجام و ستاد کرونا نیز در اندیمشک به دنبال اجرای راهکارهایی برای برون‌رفت از شرایط موجود و قطع زنجیره کروناست.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان اندیمشک تصریح کرد: در صورت تداوم شرایط موجود و افزایش ابتلاء به بیماری کرونا ویروس محدودیت‌های بیشتری در شهرستان اندیمشک اجرا می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر مهم‌ترین اقدام برای مقابله با زنجیره ابتلاء به کرونا ویروس رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

میثم اظهار کرد: استفاده از ماسک، اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی، شست‌وشوی مرتب دست‌ها، اجتناب از ترددهای غیرضروری، پرهیز از رفتارهای پرخطر در حوزه پیشگیری از بیماری کووید- ۱۹ مؤثر است.

وی گفت: هم اکنون با تمام تلاش ضمن افزایش سطح آگاه بخشی به جامعه برای قطع زنجیره کرونا ویروس به دنبال ارائه آموزش صحیح به خانواده‌ها درگیر به کووید- ۱۹ برای گندزدایی و ضدعفونی خانه‌های درگیر بیماری کرونا هستیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان اندیمشک تصریح کرد: ضدعفونی سطوح مشترک، همانند دستگیره‌ها، دکمه آسانسور، گوشی تلفن، تهویه فضاهای عمومی از مهم‌ترین اقدام‌ها برای مقابله با شیوع کووید- ۱۹ است.